فرهنگ

ازروزجهانی هنر گرامیداشت بعمل آمد

کابل باختر/ 24/ عقرب
با قرائت پیام محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان جشنواره هنر به مناسبت روز جهانی هنر درریاست تیاترملی برگزارشد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر ، درمحفلی که به این مناسبت برگزارشد.
پوهنیار سید مژگان مصطفوی، معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ پیام محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان را به این مناسبت به خوانش گرفت  .
رییس جمهور دراین پیام به اهل هنر درکشور اطمینان داده که است که رشد و تعالی هنر در محور توجه قراردارد زیرا هنر درافغانستان دارای ریشه عمیق است و هنردر ابعاد گسترده ای آن درپانزده سال اخیر درکشور سیرصعودی داشته است .
درپیام آمده : هنر ، عمده ترین بخش فرهنگ و هویت یک ملت را به نمایش میگذارد. بنابر این هنر عنصر هویت بخش و عصاره استعداد و ذکاوت ملت است .
افغانستان عزیز ما بنابر قدمت تاریخی همواره کانون هنر و گهواره گرم هنرمندان دانا و توانا بوده است.
هنر درافغانستان ، پیشینه ، باستانی دارد و از زمانه های بسیار دور به اینطرف به عنوان میراث گرانبهای نیاکان ما نسل اندر نسل آمده و به مرور زمان انکشاف کرده است .
درپیام برگزاری چنین جشنواره از طرف وزارت اطلاعات و فرهنگ تمجید گردیده است.
به دنبال آن پیام داکتر عبدالله عبدالله به این مناسبت توسط عبدالاحد عباسی سرپرست معینیت فرهنگی وزارت اطلاعات وفرهنگ خوانده شد.
رییس اجرائیه درکنار حمایت از هنر و هنرمند درپیام خود مطرح ساخته است، هنر بهترین وسیله ای برای شناخت مردم یک جامعه میباشد.
به همین ترتیب داکترکمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ درسخنرانی خود به کارهدفمند هنرمندان در کشور تاکید کرده مطرح ساخت که هنر وهنرمندی دررفع ناهنجاری اجتماعی نقش سازنده وکارساز دارد.
او همچنان گفت که به رشد زندگی اقتصادی هنرمندان باید توجه گردد.
اما تیمورشاه حکمیار رییس کمیته اجرایئه بنیاد فرهنگ وجامعه مدنی وضعیت هنردرکشور را رقتبار خوانده از وزارت اطلاعات وفرهنگ خواست که رشد و تعالی هنر نیازمند کار بیشتر میباشد.
دراین محفل شماری از فرهنگیان ،هنرمندان ، علاقمندان هنر و مسوولان وزارت اطلاعات وفرهنگ اشتراک کرده بودند .
دراین جشنواره چندین نمایشنامه و فلم کوتاه به نمایش گذاشته شد و نمایشگاه عکس نیز برگزار گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا