جهان

ابداع انتی بیوتیکی از عرق انسان

 

اسکاتلند/دیلی میل/باختر/7حوت

محققان از عرق بدن انسان انتی بیوتیکی به دست آورده که می تواند ابرمیکروب های شفاخانه ئی و انواع مختلف بیماری سل را از بین ببرد.

به گزارش دیلی میل، یک ماده کیمیاوی به نام "درمسیدین" که در عرق با فیصدی شوری بلند و اندکی اسید انسان فعال است، غشای سلولی میکروب های مضر را سوراخ و نهایتا" موجب مرگ آنها می شود.
دانشمندان امیدوارند که با ابداع دواهای جدیدی بر اساس این ماده بتوانند مجموعه ای از باکتری ها را پس از گشودن ساختار اتونومی آنها، کنترول کنند.
دکتور اولریچ زاچاریا از پوهنتون ادینبرگ اسکاتلند در این مورد گفت: اکنون نحوه عملکرد این آنتی بیوتیک را به طور مشروح دریافته ایم و می توانیم از آن برای کمک به ساخت دواهای محو کننده عفونت که از آنتی بیوتیک های معمولی بسیار موثرترند، استفاده کنیم.

مشخص شده است که  حدود یک هزار وهفتصد نوع آنتی بیوتیک طبیعی وجود دارد که محققان نحوه عملکرد آنها را در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کرده اند.

محققان متوجه شده اند که در ماده کیمیاوی مسیدین که توسط غدد عرق ترشح می شود در صورت بروز یک جراحت پوستی همچون خراش و یا نیش پشه به سرعت و به طور موثری مهاجمان را از بین می برد.

این مواد که به پپتیدهای ضد میکروبی معروف هستند در طولانی مدت از آنتی بیوتیک های معمولی موثرترند ومیکروب ها نمی توانند در مقابل آنها مقاوم شوند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا