صحت

ساختمان شفاخانه 30 بستر زندان پلچرخی کابل به بهره داری سپرده شد

کابل باختر 21 قوس
داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه ، دیروز ساختمان شفاخانه 30 بستر زندان پلچرخی کابل را به بهره برداری سپرد.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت صحت عامه به آژانس باختر، شفاخانه 30 بستر زندان پلچرخی، با همکاری وزارت صحت عامه و وزارت امور داخله بشکل اساسی و با وسایل پیشرفته طبی مجهز شده است.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه ، عرضه خدمات صحی را برای تمام اتباع کشور، یکی از وظایف عمده وزارت صحت عامه عنوان نمود و تاکید کرد که زندانیان یک قشر آسیب پذیر جامعه را تشکیل میدهند و نیاز مبرم به خدمات صحی دارند.
وزیر صحت عامه افزود" در حال حاضر وزارت صحت عامه، در30 ولایت کشور برای زندانیان از طریق موسسات همکار و در چهار ولایت بشکل مستقیم خدمات صحی عرضه می نماند که بخش عمده عرضه خدمات صحی زندان پلچرخی کابل را نیز این وزارت به عهده دارد".
در همین حال لوی پاسوال عبدالعلیم کوهستانی رئیس عمومی محابس وزارت امورداخله، از همکاری وزارت صحت عامه، در راستای ارتقای این مرکز صحی ابراز قدر دانی نمود و از ایجاد یک شفاخانه 50 بستر در آینده نزدیک نیز در این محبس خبر داد.
مرکز صحی زندان پلچرخی که قبلا در سطح یک کلینیک خدمات صحی عرضه مینمود به شفاخانه 30 بستر ارتقا نمود  که دارای بخش های داخله، جراحی، دندان، لابراتوار، اکسری، بخش عاجل، بخش مشوره دهی خدمات کاهش داده شد اضطرار مواد مخدر و شعبه زخم بندی یا پانسمان میباشد.
در حال حاضر در زندان پلچرخی بیش از 13 هزار محبوس به سرمی برند، که شماری از آنان از بیماری های مختلف رنج میبرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا