فرهنگ

روز جهانی مطبوعات در سرپل تجلیل شد

سرپل 13 ثور باختر
از روز جهانی مطبوعات امروز در ولایت سرپل تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر از ولایت سرپل، در محفلی که به این مناسبت برگزار شده بود، محمد ظاهر وحدت والی سرپل، معاون قوماندان پولیس، برخی از روسای دوایر دولتی، نهادهای مدنی، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه ها و نهادهای حامی آنها، زنان و نماینده های جوانان درپارلمان تمثیلی جوانان، اشتراک ورزیده بودند.
محمد ظاهروحدت والی سرپل، روز جهانی مطبوعات را به خبرنگاران تبریک گفت و بیان داشت که خبرنگاران در حالی از روز جهانی مطبوعات بزرگداشت به عمل می‌آورند که این قشری از جامعه، با مشکلات گوناگونی روبرو هستند.
وی ضمن حمایت از خبرنگاران تأکید کرد که خبرنگاران در بازتاب حقایق و اطلاع رسانی باید منافع ملی و توازن را در نظر بگیرند. 
بسم الله شریفی رییس اطلاعات وفرهنگ سرپل روی تاریخچۀ مطبوعات وحق دسترسی به اطلاعات صحبت نمود و گفت: عمده ترین چالشی که اکنون در برابر روزنامه نگاران ما وجود دارد، نبود امنیت میباشد.
وی تصریح کرد ،کسانی که فرهنگ تحمل پذیری در آنان وجود ندارد، بیشتر دست به خشونت علیه خبرنگاران می‌زنند و خشونت علیه خبرنگاران در کشور ناشی از فرهنگ تحمل پذیری می باشد.
همچنان محمد یونس نعیمی مسوول انجمن خبرنگاران آزاد در سرپل و سایر سخنرانان ضمن یاد آوری رشد چشمگیر رسانه ها در یک دهه گذشت در کشور، خواهان رسیدگی دولت در قسمت مشکلات خبرنگاران در سطح کشور شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا