امنیت

جنایت نا بخشودنی طالبان

کابل باختر/1/سرطان
طالبان روز گذشته به جنایتی دست زدند که نه تنها در مغایرت کامل با ارزش های دینی قرار داشته بل درهیچ قاموس انسانی تعریف شده نمی تواند .
اخیراً یک گروه بیست نفری از مخالفان مسلح که پی بردند طالبان به چه فکر و اندیشه اند و تاچه اندازه نوکرمنش ، تهی ذهن ووسیله اند درمنطقه (شیرم ها ) مرکز ولایت سرپل با پروسه صلح یکجا شدند تا دیگر عامل تخریب ده و قریه خود نباشند ، و دیگر دربرابر مکتب و دانش قرار نگیرند، جاهل باقی نمانند بل افغان باشند و چون یک افغان با شهامت زندگی شان را ادامه دهند.
پیوستن این گروه بیست نفری با پروسه صلح، آتش کینه را دروجود قوماندان گروه طالبان درسرپل که پیشنۀ زشت دارد برانگیخت و حسین افتخاری  درصدد انتقام از باشند گان آن قریه شد که این بیست نفر به آن پیوند دارند.
گفته شده که حسین افتخاری  قوماندان طالبان در سر پل روزگذشته حمله را برساحۀ (شیرم ها) آن ولایت  سازماندهی کرد با آنکه دست وی به بیست نفر که به زندگی صلح آمیز بازگشته اند نه رسید مگر گروه خون آشام این قوماندان یک زن و یک مرد را در این قریه به شهادت رساندند و چند نفر دیگر را زخمی ساختند .
همچنان طالبان مسلح چند قلاده سگ را درقریه کشتند و زشت تر آنکه اجساد سگ های کشته شده را به چاه های آب انداختند و چند ذخیره آب مردم را نیز ملوث ساختند .
همچنان افراد وابسته به افتخاری نه خرمن گندم را آتش زدند .
نیروهای امنیتی باآگاهی از قضیه به محل شتافتند شماری از طالبان فرار کردند مگر چهارنفر آنها کشته شد و حسین افتخاری هم به شدت زخم برداشت.
آنچه را طالبان در منطقه شیرم های سرپل انجام دادند میرساند که طالبان تاچه اندازه از موازین دینی ، اخلاقی و انسانی عقب اند، اول این که حمله بر یک محل مسکونی قابل توجیه نیست، دوم ملوث ساختن آب آشامیدنی مردم و آتش زدن به خرمن کشت و زراعت مردم تخطی آشکار از ارشادات دینی است ،ارشادات که طالبان خود را متعهد به اجراء آن میدانند.
هرگاه به منازعات جنگی و لشکرکشی های مسلمانان درزمان رسالت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و بعداز آن دقت نمایم، آن بزرگوار قبل از آغاز هرجنگ ولشکرکشی علیه مشرکین تاکید براین داشتند که باید حین منازعات به زندگی زنان ، اطفال و کهنسالان توجه داشته به ذخایر آب ، چاه ها،کشت و زراعت مردم آسیب رسانیده نشود، با اسیران دشمن برخورد انسانی و اسلامی شود ، اسیر نباید اذیت گردد حرف های دیگر.
مگر طالبان کاری میکنند که با دساتیر وارشادات پیامبر بزرگوار اسلام در مغایرت قراردارد .
آنچه را طالبان در سرپل انجام دادند یک جنایت تازه نیست . هرگاه به جنایات و عملکرد های این گروه از آغاز ایجاد طالبان تاکنون نظر افگنده شود، صفحات سیاه اعمال آنها حجم بلند دارد طالبان بار، بار از اهداف ملکی به عنوان وسیله استفاده کرده اند. طی ماه ثور و جوزای سالجاری طالبان درننگرهار و نورستان بارها مردم محلات مختلف را به اتهام این که فرزندان آنها درپولیس محلی حضور دارند اذیت کرده اند شماری راکشته اندومنازل مسکونی را آتش زده اند .
ضمناً درجریان این دوماه بار، بار محلات تفریحی مردم را هدف قرارداده اند چنانچه درحملات برتفریحگاه های در ولسوالی های گرشک و نادعلی هلمند باعث کشتار مردم ملکی به شمول کودکان شده اند.
همچنان این گروه به تاریخ 19 ثور دو کودک را درولسوالی نهر سراج هلمند وادار نمودند تا درمسیر سرک ماین فرش نمایند مگر دستان کوچک و پاک این دو کودک معصوم که با انفجار خون و جنایت بلد نبود ماین حین جاسازی انفجار کرد و هردو طفل معصوم به شهادت رسیدند.
همچنان طالبان در گذشته بارها به مراسم عزا داری ، مساجد ، مراسم عروسی … حمله کرده اند و باعث کشتار مردم شده اند که نشان میدهد طالبان به ارزش ها و سنن مردم افغان احترام ندارند زیرا یا خود افغان نیستند ویا این که برای تحقق اهداف خارجی ها نوکری میکنند.
آنچه گفته شده جرم و جنایاتی است که از طالبان سرزده است طالبان گروه که شعار تطبیق شریعت میدهند مگر خود در برابر شریعت قرارمیگیرند پس میتوان گفت که دشمنی طالبان با مردم است و آنها مامور کشتار افغانها اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا