سیاست

وزیر امورخارجه : صلح اولویت حکومت افغانستان است مگر ما به سرکوبی آنانیکه مانع رفاه و پیشرفت گردند ادامه میدهیم

کابل باختر/ 4/ حوت
وزیر امورخارجه امروز حین افتتاح چهارمین دور نشست چهارجانبه از رهبری طالبان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار خواست تا به روند صلح بپیوندند .
به گزارش آژانس باختر ، چهارمین نشست چهارجانبه روی ایجاد نقشه راه برای دست یابی به صلح درافغانستان امروز درکابل برگزارشد.
این نشست که با سخنرانی صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان به کارش آغاز کرد معین وزارت خارجه پاکستان ، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان و نماینده ویژه جمهوری مردم چین برای افغانستان و پاکستان  و هیئت افغانی به رهبری معین سیاسی وزارت خارجه کشور شرکت دارند.
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه حین افتتاح کارنشست واضح ساخت که افغانستان درچهار چوب صلح افغانی میکوشد از راه مشارکت سیاسی به صلح دست یابد.
ربانی از رهبری طالبان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار خواست تا با روند گفتگوهای صلح یکجا شوند.
او واضح ساخت که ما درهای گفتگو های سیاسی را نه بسته ایم حکومت افغانستان روند سیاسی را یک اولویت میداند ، روندکه نتیجه محور باشد.
وزیر امور خارجه گماشتن پیر سید احمد گیلانی را درراس شورای عالی صلح ، حرکت درراستای تقویت تلاش های صلح طلبانه دولت افغانستان خواند.
با آنکه وزیر امورخارجه از تلاش های صلح دولت افغانستان سخن گفت هشدار داد ما همچنان به دفاع از صلح و سرکوبی آن نیروهای که مانع پیشرفت توسعه و رفاه مردم افغانستان میشوند ادامه خواهیم داد.
باید گفت که مذاکرات چهارجانبه وارد چهارمین دور از نشست های خود شده است.
قبلاً دو دور از این مذاکرات دراسلام اباد و یک دور آن درکابل سپری شده است . دراین مذکرات کوشیده میشود تایک میکانیزم قابل تطبیق در گفتگوهای صلح افغانستان و کشاندن طالبان براین روند ایجاد شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا