جامعه

چراغ های آفتابی شهرهرات ازکارافتادند

شهرهرات 24 جدی باختر
شورای ولایتی هیات فنی رابخاطر بررسی دلایل ازکارافتادن  چراغ های آفتابی درشهر را توظیف نمود.
حدس وگمان هایی وجود دارد که فساد گسترده درمراحل اداری وفنی پروژه نصب چراغ های آفتابی وجود دارد .
به باور شورای ولایتی ،غیرفعال بودن چراغ هایی که ازنورخورشید تامین میگردد،  سبب افزایش مشکلات شهروندان ازطرف شب شده است.
کامران علیزایی رییس شورای ولایتی درجلسه نوبتی شورا خواهان توجه شاروالی ومسولان درین راستا شد.
اوگفت:" باوجودیکه مبالغ هنگفت بخاطرنصب وفعال سازی این چراغ ها به مصرف رسیده است ولی استفاده درستی ازآن صورت نمی گرد باید کسانیکه درعقد قرارداد این دستگاه ها مسولیت دارند به مردم این ولایت پاسخگو باشند.
رییس شورا همچنان برعملکرد جدی نماینده گان مردم ازفعالیت ادارات دولتی نیزتاکیدنمود  وگفت:"شورای ولایتی  باید نظارت دقیق از عملکرد ادارت محلی داشته تا به مشکلات مردم و چالش های فراروی آنها رسیدگی نمایم.
درین میان وکیل احمد کروخی رییس کمیته پلان های انکشافی شورای ولایتی  میگوید نود درصد چراغ هایی که درسطح شهرنصب شده است غیرفعال است .
کرخی که درراس کمتیه پلان های انکشافی شورای ولایتی ازسطح شهرنظارت نموده است میگوید اکثرچراغ های سولری سطح شهر  مورد استفاده قرار نمی گیرد، این در حالی است که بودجه هنگفتی بخاطر نصب وفعال سازی این چراغ ها بمصرف رسیده است.
محمد عسکر انوری عضو کمیته نظارت و ارزیابی شورای ولایتی میگوید:" کمیته نظارت معلومات و اسناد کافی درپیوند به چراغ های آفتای جمع آوری نموده که نشان ازحیف ومیل بودجه دولت درین راستا دارد اوگفت:"  در این مورد بایدمسئولینی که در این راستا دخیل بوده اند پاسخگو باشند.
توریالی طاهری معاون شورای ولایتی گفت: نظر به شکایاتی که از سوی مردم به شورا رسیده است،  ما باید با جدیت کامل این موضوع را مورد پیگیری قرار دهیم تا کسانیکه در این راستا سهل انگاری کرده اند به مراجعه عدلی و قضایی معرفی گردد.
درین جلسه فیصله شد تا هیئتی برای بررسی دلایل غیرفعال شدن  چراغ های سولر وپیدانمودن نواقص کار قرار دادی ها در سطح شهر توظیف شد تا موضوع را بصورت دقیق بررسی نموده و گزارش آن را به شورای ولایتی ارایه نمایند تا در این مورد تصمیم جدی گرفته شود.
دربخشی ازین نشست  رییس شورای ولایتی در مورد شکایاتی که از سوی مردم بخاطر گرفتاری افراد بی گناه از سوی نیروهای امنیتی به شورا رسیده است معلومات داد و افزود: طی جلسات متعددی که ما در شورای ولایتی داشتیم مردم از عملکرد نیروهای امنیتی شاکی بوده و خواهان توجه شورای ولایتی به این موضوع شدند. ما امیدواریم تا در این زمینه نیروهای امنیتی توجه نموده و از دستگیری افراد بی گناه جلوگیری نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا