جهان

پاکستان بودجه نظامی را 11 درصد افزایش می دهد

اسلام آباد – ایرنا – باختر- 15 جوزا
لایحه بودجه سال مالی جدید پاکستان (از جون 2016 تا جون 2017) روز گذشته در غیاب نخست وزیر این کشور، توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی تقدیم مجلس شد؛ لایحه ای که بر اساس آن، بودجه نظامی پاکستان نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش نشان می دهد.
جلسه پارلمان پاکستان روز گذشته میزبان محمد اسحاق دار، وزیر امور اقتصادی و دارایی این کشور بود. وی با لایحه بودجه 43 ملیارد دالر به مجلس آمد و آن را تقدیم رئیس مجلس کرد.
در لایحه بودجه پاکستان برای سال مالی جدید، 11 درصد به میزان بودجه نظامی این کشور نسبت به سال مالی جاری افزوده شده که به این ترتیب حدود هشت و نیم میلیارد دالر) بودجه نظامی پاکستان در سال مالی جدید خواهد بود. این رقم در بودجه سال مالی جاری (حدود هفت و نیم میلیارد دالر) بود.
بودجه نظامی-دفاعی هند برای سال مالی جدید 51 میلیارد دالر اعلام شده که شش برابر بیشتر از بودجه دفاعی-نظامی پاکستان خواهد بود.
لایحه بودجه پاکستان که دیروز تقدیم مجلس شد تا چند روز آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و نمایندگان مجلس موظف به ارائه پیشنهادها در راستای اصلاح بودجه خواهند بود.
جناح مخالف حکومت پاکستان در مجلس از عملکرد حکومت در تدوین بودجه سال مالی جدید انتقاد کرد و گفت: با طرح این بودجه نه تنها روند گرانی در کشور کاهش پیدا نمی کند بلکه مشکلات معیشتی و اقتصادی قشر ضعیف جامعه تشدید می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا