امنیت

قوماندان نیروهای مشترک ناتو: نیروهای امنیتی افغان توانایی دفاع از کشورشان را دارند

کابل/ باختر/ 21 دلو
قوماندان نیروهای مشترک ناتو در افغانستان می گوید که نیروهای امنیتی افغان آموزش بهتر دیده اند، توانایی تامین امنیت و دفاع از کشورشان را دارند.
در خبرنامه ای که ازسوی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ملی به آژانس باخترفرستاده شده آمده که سترجنرال دام روز قوماندان نیروهای مشترک ناتو درافغانستان امروز درملاقاتی با سترجنرال شیرمحمد کریمی لوی درستیز وزارت دفاع ملی گفته است که نیروهای امنیتی افغان حالا توانایی تامین امنیت و دفاع از کشور و مردم شان را دریافته اند.
به نقل از خبرنامه, سترجنرال دام روز دراین ملاقات توانایی نیروهای امنیتی افغان را ستوده و بر ادامه کمک های آن سازمان به نیروهای امنیتی افغان تاکید کرده است.
دام روز گفته است که سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو به تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغان متعهد بوده و کمک های مالی خود را برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان ادامه خواهد داد.
دراین ملاقات سترجنرال شیرمحمد کریمی از انتقال کامل مسئولیت های امنیتی ازنیروهای خارجی به نیروهای امنیتی افغان استقبال کرد و قابلیت های بلند نیروهای امنیتی را یک دست آورد مهم خواند.
همچنان لوی درستیز وزارت دفاع ملی گفت که نیروهای امنیتی افغان در سال های گذشته پیشرفت های زیادی کرده و آموزش دیده و می توانند تمام عملیات های نظامی را به تنهایی رهبری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا