اقتصاد

توزیع وسایط پیشرفتۀ دهقانی به دهقانان درهرات

شهرهرات 18 جوزا باختر
وزارت انرژی وآب کشور مقداری وسایل نقلیه رابه منظور حفاظت بهتر از کانال های آبیاری در سطح ولسوالی های هرات امروز به انجمن مستفید شده گان اب ها توزیع نمود .
سید حسن فضلی رئیس حوزه فرعی هریرود به آژانس باخترگفت این وسایل شامل پنج عراده تراکتور و پنج لاری میباشد که در اختیار انجمن های استفاده کنندگان اب در ولسوالی های پشتون زرغون ,انجیل ,زنده جان ,غوریان  کهسان قرار گرفته است .
او هزینه تهیه این وسایل را بالغ بر 560هزار دالر عنوان کرد .
وزیر انرژی و آب کشور هنگام توزیع این وسایل به مستفید شده گان،  بر حفاظت از کانال ها و در عین حال وسایل مذکور تاکید داشت .
انجینر علی احمد عثمانی  اظهار کرد از آنجایی که افزایش جمیعت و تغییرات اقلیمی در کاهش آب ها نقش دارد تمام هم وطنان باید در حفاظت بهتر از منابع آبی بخصوص منابع زیر زمینی آب تلاش ورزند.
انجینر عثمانی با بیان اهمیت فعالیت های انجمن استفاده شوندگان اب اطمینان داد که وزارت انرزی و اب به منظور توسعه فعالیتهای این انجمن ها تلاش های جدیدی را اغاز خواهد کرد .
در این میان غلام حبیب  هاشمی نماینده مردم هرات در شورای ولایتی و از اعضای انجمن مستفید شوندگان اب بر همکاری بیشتر وزارت انرژی و اب در پیشبرد برنامه های این انجمن ها تاکید داشت .
در این جلسه انجینر جوینی مسول اداره حوزه دریایی هریرود مرغاب وانجنیر محمد یاسین از مسئولان ان اداره در خصوص فعالیتها و دست آوردهای اداره حوزه دریایی هریرود بالامرغاب صحبت نمودند .
این درحالیست که درولسوالی های هرات ساختمان های آبی  نیز با هزینه بالغ بر نه صد هزار الر امریکایی ساخته شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا