جهان

رییس جمهور ایران از غرب درمسئله تروریزم انتقاد کرد

نیویارک/منابع بین المللی/باختر/4میزان
حسن روحانی،ریس جمهوری اسلامی ایران می گوید غرب مسوول اشتباهات ستراتیژیک شده و شرق میانه، آسیای مرکزی و قفقاز را به پناهگاه تروریستان و افراط گرایان مبدل ساخته است.
حسن روحانی در سخنرانی اش دیروز در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد گفت افراط گرایی یک مساله جهانی است اما به گفته وی برخی کشور ها در پیدایش آن موثر و در مبارزه با آن ناکام بوده اند.
حسن روحانی افزود که مداخله نا مناسب در تحولات سوریه، یک مثال واضح است که از نظر ستراتیژیک در شرق میانه اشتباه صورت گرفت.
او همچنان برخی کشور ها را به گسترش دادن تروریزم متهم ساخت اما از کشور خاصی نام نبرد و علاوه کرد که افراطی گری یک مساله منطقه یی نیست که فقط ملت های منطقه ما با آن درگیر باشند. افراطی گری مسأله جهانی است. برخی کشور ها در پیدایش آن موثر بوده اند و در مبارزه با آن ناکام و اکنون ملت های ما تاوان آنرا می پردازند.
رییس جمهور ایران همچنان در مورد برنامه هسته یی کشورش گفت که مذاکرات شش قدرت جهان با ایران ادامه خواهد یافت.
اظهارات ریس جمهور ایران یک روز پس از آن صورت گرفت که بارک اوباما ریس جمهور امریکا از ایران خواست تا از فرصت ها برای ادامه گفتگو های هسته یی استفاده کند تا این بن بست از راه سیاسی حل و فصل شود.
طبق یک خبر دیگر، حسن روحانی در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل متحد، با دیوید کامیرون صدراعظم بریتانیا دیدار کرد.
دفتر دیوید کامیرون می گوید: هر دو جانب توافق کردند که لندن و تهران روی تقویت روابط شان کار کنند و در این مورد، رسیدن به یک توافق درازمدت هسته یی، خیلی مهم است.

کشور های غربی در راس ایالات متحده امریکا، تردید دارند که شاید ایران با غنی سازی یورانیم، تلاش برای تولید سلاح هسته یی داشته باشد، اما ایران همواره این ادعا ها را رد کرده و برنامه هسته یی اش را صلح آمیز عنوان می کند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا