جهان

اعضای گروه تروریستی طالبان نباید در امریکا قدم گذارند

واشنگتن – صدای امریکا – 19 سنبله – باختر
پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا از فسخ طرح مذاکرات صلح با رهبران طالبان و رییس جمهور افغانستان در کمپ دیود پرده برداشت؛ این طرح با واکنش های تندی شماری از اعضای کانگرس امریکا مقابل شد.
آدم کزینگر، عضو مجلس نمایندگان امریکا که در ماموریت های قوای هوایی امریکا در عراق و افغانستان نیز ایفای وظیفه کرده است در صفحۀ تویترش نوشته است: " رهبران یک سازمان دهشت افگنی که حملات ۱۱ سپتمبر را تقبیح نکرده اند و به اعمال شنیع شان ادامه می دهند، نباید هیچ زمانی در کشور باعظمت ما قدم گذارند."
مایک پمپیو، وزیر خارجۀ امریکا روز یکشنبه گفت که رییس جمهور امریکا در بخش فسخ مذاکرات صلح با رهبران طالبان، تصمیم درست اتخاذ کرده است.
او گفت: "فسخ مذاکرات صلح با رهبران طالبان در کمپ دیود، به دلیل حملات جاری این گروه دهشت افگن در افغانستان، تصمیم درست اتخاذ کرده است."
به همین ترتیب، لیز چینی، عضو دیگر کانگرس ایالات متحده امریکا در یک تویتی نوشته است که طالبان حامی گروه دهشت افگنی القاعده بوده اند.
او نوشته است: " کمپ دیود، مکانی است که رهبران امریکا در آن طرح پاسخ متقابل را پس از حمله ۱۱ سپتمبر ریخته بودند که توسط القاعده به حمایت طالبان انجام شد و در آن سه هزار امریکایی کشته شد. هیچ عضو طالبان نباید هیچ زمانی در آن قدم گذارد."
وان کسترو، عضو حزب دموکرات که برای کسب نامزدی ریاست جمهوری امریکا تلاش دارد نیز گروه طالبان را "تروریست" عنوان کرد.
از جانب دیگر، رسانه های امریکایی گزارش داده اند که مایک پنس، معاون رییس جمهور و جان بولتن، مشاور امنیت ملی امریکا با مذاکره با طالبان در کمپ دیود، مخالفت کرده بودند.
اما  پمپیو، به روز یک شنبه به شبکه خبری فاکس گفت که  دونالد ترامپ می‌خواست شخصاً با طالبان مقابل شود و حکومت تصمیم اتخاذ کرد که ملاقات با آنان در کمپ دیود "قابل پذیرش" است.
کمپ دیود،  استراحتگاه رییس جمهور امریکاست که در نزدیکی ایالت مریلند قرار دارد و توسط نیروهای بحری ایالات متحده اداره می شود.
روسای جمهور امریکا در مواقع خاص، با رهبران سایر کشور ها در این کمپ ملاقات کرده اند.
# بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا