اقتصاد

رئیس جمهور غنی، مسلخ معیاری و مدرن ریشخور کابل را افتتاح کرد

کابل باختر 19 میزان
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با قطع نوار، مسلخ معیاری ریشخور کابل را در حالیکه وزیر زراعت و مالداری و شمار دیگری از اعضای کابینه حضور داشتند، افتتاح نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در مراسم افتتاح مسلخ متذکره، رئیس جمهور ضمن تبریکی به وزیر زراعت و کارمندان آن وزارت، از بخش های مختلف مسلخ در حالی دیدن کرد که از سوی نصیر احمد درانی وزیر زراعت و مالداری معلومات ارائه می شد.
رئیس جمهور غنی گفت که این مسلخ برعلاوۀ اشتغال زایی دوامدار به مردم، در یک نوبت کاری ظرفیت ذبح و پروسس ۵۰۰ رأس بز و گوسفند و هم‌چنین ۱۰۰ رأس گاو را دارد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در این مسلخ حیوانات متذکره به طریقۀ اسلامی ذبح می شوند. وی افزود که مسلخ ریشخور از نگاه صحی، محیطی و اقتصادی، گوشت با اعتبار را برای ارگان های امنیتی و دفاعی، هوتل‌ ها و سایر ادارات فراهم خواهد کرد.
گفتنی است که این مسلخ به کمک مالی بانک انکشاف آسیایی اعمار گردیده و شامل بخش معاینه‌ طبی، قطن، کشتارگاه عصری و اسلامی، مرکز بسته‌بندی، لابراتوار، بخش اداری و مالی، کارخانه‌ی بازیافت و تصفیه‌ آب، هشت سردخانه به ظرفیت‌های متفاوت و بخش‌های خدمات مشتریان می باشد و همچنان ۲۴۰۰ فرصت شغلی دوامدار ایجاد می‌کند و تنها در یک نوبت کاری اش در یک سال، پاسخگوی نیازمندی تأمین گوشت نزدیک به یک میلیون تن می باشد.# جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا