جهان

میراث‌های جهانی در معرض خطر تغییرات اقلیمی

ایستر/دویچه وله/باختر/8 جوزا
تغییرات اقلیمی تنها بر زندگی انسان و حیوانات تاثیر نگذاشته بلکه میراث‌های فرهنگی جهان را نیز در معرض خطر قرار داده است.
مجسمه‌های موآی در جزیره ایستر سالانه ۶۰ هزار بازدیدکننده دارند. اما فرسایش ساحلی و بالا آمدن سطح آب بحر به این معنی است که این میراث فرهنگی جهانی را خطر غرق شدن تهدید می‌کند.
• حدود کمتر از نصف گوریلاهای کوهی باقی مانده جهان در جزیره استیر اوگاندا زندگی می‌کنند که سالانه هزاران توریست را به این منطقه می‌کشاند.
• تغییرات اقلیمی این گوریلاها و محل زندگی شان را به مخاطره می‌اندازد. افزایش گرمای زمین به این مفهوم است که انسان‌ها همواره بیشتر وارد محله زندگی این حیوان می‌شوند.
در حالی که افزایش سطح آب بسیاری از محلات ساحلی را با خطر مواجه کرده است، کاهش سطح آب نیز ایکوسیستم دریاچه‌ها را متضرر می‌سازد، به طور مثال در مالاوی. افزایش درجه گرمای زمین باعث تبخیر شدن آب‌ها شده و همچنین نباریدن بارش برای مدت‌های طولانی باعث کم شدن آب این دریاچه شده است.
دره‌های تنگ، صخره‌های بلند و مناظر دیدنی بخشی از این منطقه به وسعت ۳۰ هزار هکتار است. مناظر فوق العاده و حکاکی‌های ریگی با ۱۲ هزار سال سابقه، این مکان را به مقصد مهمی برای جهانگردان تبدیل کرده است. اما با تغییرات اقلیمی، این منطقه گرم‌تر و خشک‌تر می‌شود که حیات وحش آن را به خطر انداخته است.
افزایش درجه گرمای زمین توریست‌های بیشتری را به یخچال‌های طبیعی می‌کشاند. افزایش درجه حرارت در سطح جهانی تاثیر ملموسی بر این یخچال‌ها
گذاشته و منجر به آب شدن تدریجی آن‌ها گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا