جهان

روسیه: بحران افغانستان با استفاده از زور حل نمی‎شود

صدای آزادی – باختر17 قوس
روسیه می‎گوید استراتژی امریکا برای افغانستان بر واقعیت‎ها استوار نیست.
سرگی لاوروف، وزیرخارجۀ روسیه این مطلب را دیروز بدنبال ملاقات با همتای امریکایی خود در ویانا بیان داشت و ابراز امیدواری کرد که تماس‎ها میان مسکو و واشنگتن به ارتباط افغانستان ادامه یابند.
وی گفت که استراتیژی امریکا برای افغانستان بر بنیاد استفاده از زور استوار می‎باشد.
لاوروف بعد از ملاقاتی‎که در حاشیۀ گردهمایی سازمان امنیت و همکاری اروپابا همتای امریکایی خود ریکس تیلرسن داشت به خبرنگاران گفت که بحران افغانستان با استفاده از زور حل نمی‎شود.
او افزود: "استراتژی جدید را که واشنگتن برای افغانستان اعلان کرده وعمدتا بر استفاده از زور چون یک راه حل بحران متکی می‎باشد ما را به گونۀ مضطرب و پریشان ساخته‎است. این یک روش غیر واقعی است."
این اولین باری نیست که روسیه از اقدامات امریکا و متحدین در افغانستان انتقاد می‎کند. مسکو در شانزده سال گذشته بارها از پالیسی امریکا و ناتو در افغانستان انتقاد کرده‎است.
رئیس جمهور امریکا در ماه اگست گذشته استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و منطقه را اعلان کرد.
مهمترین بخش این استراتژی افزایش فشار بر پاکستان می‎باشد تا از حمایت شورشیان طالب دست بکشد.
دونالد ترمپ همچنین دستور داد تا برای شکستاندن بن بست جاری در جنگ هزاران سرباز تازه نفس به افغانستان فرستاده شوند و قوماندانان امریکایی را صلاحیت بیشتر داد.
بعد از اعلان استراتژی نو امریکا یکنوع نزدیکی در مواقف مسکو و اسلام آباد دیده می‎شود.
مقامات روسی روابط خود با شورشیان طالب را نیز پنهان نمی‎کنند.
وزیر خارجۀ روسیه تاکید کرد که مسکو تماس‎های مقامات روسی و امریکایی به ارتباط افغانستان را مهم و مفید می‎داند و این گونه تماس‎ها باید ادامه یابد
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا