جهان

قتل یک مادر هشت فرزند در شهر با دین پاکستان

اسلام آباد – دی دان – 24 حوت – باختر
یک مرد در شهر با دین پا کستان بعد از کشتن همسرش دیروز خودرا به پولیس تسلیم کرد و گفت که وی را بخا طر عزت  خا نواده گی با ضربا ت  مکرر  تبر به قل رسانده است.
فرد مظنون به قتل، به پو لیس گفته است که او بر رابطه نا مشروع همسرش با یک مرد دیگر  که در عین منطقه سکو نت داشت ، مشکوک بود.
زن کشته شده  38 سا ل عمرداشت  و دارای سه دختر و  پنج پسر بود .
به گفته شاهدان عینی  زن یاد شده  در ابتدا حمله به کوچه دوید و با چیغ و فریاد خواهان کمک شد ولی فرد مظنون به حملات خود  ادامه داد  وبلاخره وی را کشت.
یک مامور ارشد مرکز پولیس شهر با دین با تایید این حادثه  گفت که جسد زن مقتول برای معاینه به شفاخانه طب عدلی انتقال داده شده است.
بر اساس همین خبر  با گذشت یک سال از تنفیذ قانون جدید بمنظور متوقف ساختن قتل های نا موسی  تعدادی از زن ها  در پا کستان تاهنوزکشته میشوند. کمیسیون حقوق بشر پاکستان از ماه اکتوبر سا ل 2016 میلادی تا ماه جنوری سا ل 2017 میلادی  حد ا قل 280 مورد از چنین قتل ها  را ثبت کرده که گما ن میرود یک رقم تکمیل شده نبوده و  کم بر آورد شده است .
راپور سا لانه   یک بنیاد  زنان در پا کستان  بنام  عورت فوندیشن نشان میدهد که در سا ل 2016 میلادی  2852 واقعه خشو نت علیه زنان روی داده اند .
به گفته خا نم  سا یمه منیر که برای بنیا د زنان یا عورت فوندیشن کار میکند در سا ل 2016 میلادی در قتل های نا موسی در پا کستان 7%  ازدیاد بعمل   آمده است.ختم/ آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا