جامعه

وحدت ملی و هماهنگی اقشار مختلف برای ثبات و پیشرفت کشور امر حیاتی می باشد

کابل 14 عقرب باختر
به مناسبت تجليل از فرارسيدن محرم و مراسم عاشورای حسینی، محمد کريم خليلي معاون رييس جمهور، قبل از ظهر امروز جلسۀ را با حضور نمايندگان مردم در شوراي ملي، ده ها تن از علماء و روحانیون، امامان مساجد و تکيه خانه ها و طلاب حوزه های علمیه برگزار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: نخست محمد کريم خليلي معاون رييس جمهور، فرا رسيدن ماه محرم و عاشوراي حسيني را به ملت مسلمان افغانستان و عزاداران امام حسين(ع) تسليت گفته و ضمن تمجید و تقدیر از وحدت، همدلی و یکپارچگی مردم افغانستان، بر استحکام همدلی و همسویی در بین مردمِ با هم برادر کشور تاکید نموده گفت که وحدت ملی وهماهنگی اقشار مختلف مردم برای تامین ثبات و پیشرفت و ترقی در کشور یک امرحیاتی می باشد.
وی همچنین گفت که درایت و هوشمندی مردم افغانستان در امر استحکام وحدت و همدلی که بیشک در میان کشور های منطقه بی بدیل است، آینده درخشانی را برای کشور ما نوید می دهد.
وی با اشاره به اوضاع سیاسی در کشورهای منطقه، دامن زدن به هرگونه تنش را نوعی زمینه سازی برای بی ثباتی عنوان نموده و تصریح نمود که تجلیل از عاشورای حسینی بستری مناسبی در جهت تقویت همبستگی و همدلی درمیان مردم مسلمان افغانستان می باشد. معاون رییس جمهور ضمن تاکید برهرچه باشکوه برگزار شدن مراسم تجلیل از عاشورا، از مردم عزادار کشور، بخصوص دسته هاي سينه زني خواست تا از شهداي کربلا به نحوي که شايسته است تجليل نموده و هيچ بهانه ای بدست حلقات فرصت طلب وابسته به خارج ندهند. وی از تعهد حکومت در مورد تامین امنیت محافل و مجالس عزاداری از سوی نیروهای امنیتی در سراسرکشور اطمینان داد؛ اما به همکاری وهماهنگی مردم درجهت امنیت و نظم محافل سوگواری نیز تاکید نمود و نقش علماء و خطبای مساجد و حسینیه ها را در این زمینه برجسته عنوان نمود.
معاون رییس جمهور در بخشی از اظهاراتش، تصمیم دولت افغانستان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتقال قدرت سیاسی را قاطع خوانده و به نقش اثر گذاری مردم در انتخابات پیش رو نیز تاکید نمود.
در این جلسه، پیام آیت الله العظمی، محقق کابلی یک تن ازمراجع تقلید نیز که در پیوند به چگونگی تجلیل از عاشورا صادر شده است به خوانش گرفته شد که درآن تجلیل از عاشورا تجلیل از آزادی و کرامت انسانی انسان عنوان شده و برنقش مؤثر مبلغان و خطباء در جهت هرچه بهتر تجلیل از عاشورای حسینی و تقویت وحدت و همدلی دربین اقشار مختلف مردم افغانستان تاکید گردیده است. آیت الله صالحی مدرس، رحمت الله مرتضوی و قربانی علی عرفانی عضو ولسی جرگه نیز برضرورت تجلیل باشکوه از عاشورای حسینی و نقش مردم و عزادارن حسینی در تامین امنیت مجالس عزاداری و نظم آن تاکید نموده و از خطباء و مبلغان نیز خواستند که از این فرصت درجهت استحکام وحدت وهمدلی بین اقشار مختلف مردم به عنوان یک بستر مناسب، هرچه بهتر استفاده نمایند.
سخنرانان این جلسه، هماهنگی اقشار مختلف کشور به خصوص علماء را در جهت تجلیل از عاشورای حسینی و تقویت روحیه ای همدلی و همسبتگی بین مردم باهم بردارِ کشور به نیکویی یاد نموده و به مديريت مراسم عزاداري تاکید نمودند. اين مجلس با روضه خواني حجت الاسلام مظفر و دعائيه آیت الله صالحی به ختم رسيد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا