صحت

روزه داری باعث ازبین رفتن سم بدن می شود

کابل باختر 20 جوزا
تحقیقات نشان می دهد با گذشت چند روز از روزه داری و با افزایش سطح آندورفین ها درخون احساس آرامش ذهنی و هوشیاری بیشتر می کنیم.
درشرایط عادی، بدن از گلوکز ذخیره شده در کبد و عضلات به عنوان منبع اصلی تامین انرژی استفاده می کند اما در طی روزه داری ابتدا از ذخیره گلوکز برای تامین انرژی استفاده می کند و در اواخر روزه داری وقتی گلوکز به پایان رسید، سوختن چربی ها آغاز می شود.
در دوران روزه داری دریافت متعادل غذا و مایعات بسیار مهم است، کلیه ها در حفظ وضعیت آب و املاح بدن مثل سدیم و پتاسیم بسیار کارآمد هستند. برای جلوگیری از تحلیل عضلات، وعده های غذایی باید حاوی غذاهای پر کالری مثل کربوهیدرات ها و چربی ها باشد.
الگوی غذایی در ماه رمضان باید مشابه زمان های دیگر باشد و یک رژیم متعادل با همه گروه های غذایی را شامل شود.
گلبول های قرمز و سفید خون، افزایش پلاکت ها، افزایش کلسترول خوب خون (HDL)، کاهش تری گلیسیرید، کاهش کلسترول تام(کلی) و کاهش کلسترول بد خون (LDL) همچنین وزن، دور کمر، نمایه توده بدنی (BMI)، قند خون، چربی خون ، فشار خون و همچنین سطح اضطراب نیز کاهش می یابند.
در افراد سالم هیچ عوارض جانبی ناشی از روزه داری بر روی مغز، قلب، ریه، کبد، کلیه و عملکرد غدد داخلی بدن مشاهده نشده است:روزه داری یک اقدام غیردارویی برای به حداقل رساندن عوامل خطرساز و بهبود سلامتی است. :روزه داری برای همه بزرگسالان سالم می تواند ایمن باشد اما افراد دارای مشکلات جدی از قبیل دیابت، بیماری قلبی، بیماری کلیوی و چشمی باید قبل از اقدام به روزه گرفتن با پزشک خود مشورت کنند ختم/ خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا