جهان

محاصره قصرریاست‌جمهوری یمن توسط جدایی‌طلبان جنوب و آمادگی نخست‌وزیر برای فرار از آنکشور

صنعا – صدای امریکا – ۱۱ دلو – باختر
پس از دو روز درگیری شدید، جدایی‌طلبان جنوب یمن کنترول شهر بندری عدن را در دست گرفته و حکومت عبد الرب منصور هادی، رئیس جمهور  آن کشور را در قصر ریاست جمهوری حبس کرده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از ساکنان محلی، نیروهای حامی «شورای انتقالی جنوب» موفق شده‌اند آخرین مواضع نیروهای وفادار به منصور هادی را در منطقه «دار صعد» در شمال عدن به تصرف خود آورند.
شورای انتقالی جنوب یمن سال گذشته میلادی و با هدف احیای منطقه مستقل یمن جنوبی شکل گرفت و از حمایت امارات، متحد عمده عربستان  در ائتلاف منطقه‌ای علیه شبه‌نظامیان شیعه حوثی برخوردار است.
درگیری‌ از روز یکشنبه و پس از آن آغاز شد که این شورا هفته گذشته خواستار کناره‌گیری حکومت نخست وزیر احمد عبید بن دغر به دلیل «فساد و سوء مدیریت» شد و به منصور هادی یک هفته برای این کار مهلت داد.
خبرگزاری دولتی صبا شمار کشته شدگان درگیری‌های دو روز اخیر را ۱۶ نفرو زخمی‌ها را ۱۴۱ نفر اعلام کرده، اما یکی از مسئولان کمیته صلیب سرخ بین‌المللی کشته‌ها را ۳۶ و زخمی‌ها را ۱۸۵ نفر اعلام کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی از قول منابع امنیتی یمن گزارش داد که پس از محاصره قصر معاشیق در منطقه استراژیک کراتر، احمد عبید بن دغر خود را برای فرار از کشور به مقصد عربستان  آماده کرده است.
ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا