صحت

حامدكرزي رئيس جمهوري اسلامي افغانستان از مردم خواست تا نكات وقايه اي را براي جلوگيري از امراض موسومي تابستاني بيشتر از پيش رعايت نمايند.

حامدكرزي رئيس جمهوري اسلامي  افغانستان از مردم خواست تا نكات وقايه اي را براي جلوگيري از امراض موسومي تابستاني بيشتر از پيش رعايت نمايند.

به گزارش آژانس باختر ،رئيس جمهور در بيانيه  پانزده روزه راديويي كه پنجشنبه شب از طريق امواج راديو  ملي افغانستان به نشر رسيد گفت، فصل تابستان آغاز گرديده  و هوا روزتاروز به گرمي ميگرايد و از آنجايي كه در گرماه زمينه  اسهالات، تب و ساير امراض مساعد ميگردد، لازم است تا خانواده ها از طريق رعايت حفظ الصحه بيشتر متوجه صحت و سلامتي خود، به خصوص كودكان شان باشند.

رئيس جمهور در اين  بيانيه راديويي بيشتر به اسيب پذيري كودكان از امراض موسومي تابستاني اشاره نموده از والدين خواست تا به كودكان شان از دادن غذاي باسي وآب ناپاك خودداري نموده حفظ الصحه منازل و كوچه هاي شان را بيش از هرزمان ديگر رعايت كنند و از اينطريق تا حد زيادي كودكان را ازامراض موسومي تابستاني وقايه نمايند.

رئيس جمهور همچنان خاطرنشان كرد اگر كدام عضو خانواده به امراض متذكره مصاب ميشود بدون از دست دادن وقت و به زودي ممكن به نزديكترين مركز صحي و يا داكتر رسانده شود، زيرا آب بدن مصاب به زودي كاهش مي يابد و اين امر خطرهاي جدي را متوجه حيات مصاب ميسازد و اگر در رجعت مريض نسبت دوري مركز صحي ويا داكتر تاخيرصورت ميگيرد بايد  براي مريض در آب پاك قدري نمك  و بور ه مخلوط گردد  و نو شانده شود تا به اين ترتيب از كاهش آب بدن مريض جلو گيري گردد.

حامدكرزي دراين  بيانه به رعايت نظافت فردي و اجتماعي تاكيد كرده افزود كه رعايت  حفظ الحصيه فردي خانواه گي، منزل ، محيط و ماحول در هرزمان در حفظ صحت و سلامتي ماكمك مينمايد، اما در فصل گرماي تابستان كه امكان شيوع امراض خطرناك موسومي بيشتر ميشود، لازم است تا بيشتر متوجه رعايت حفظ الصحه باشيم  ومواد فاضله وخاكروبه منازل را به دور از سكنه در محلات مخصوص انتقال دهيم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا