سیاستاقتصادTOP

معین وزارت خارجه ازبکستان، نقش کلیدی افغانستان رابه عنوان پل ارتباطی میان آسیای میانه و آسیای جنوبی مهم دانست

کابل/ 11 سرطان / باختر
میرویس ناب معین سیاسی وزارت امور خارجۀ کشور، درنشست با صدیقوف فورکت احمدوویچ معین وزارت امور خارجۀ ازبکستان دررابطه به برگزاری کنفرانس زودهنگام آسیایی مرکزی-آسیایی جنوبی و گسترش همکاری‌های منطقه‌ یی، صحبت کرد .
به گزارش آژانس باختر؛ دراین نشست معین سیاسی وزارت امور خارجه، ضمن صحبت روی اهمیت برگزاری کنفرانس آسیای مرکزی- آسیایی جنوبی تحت عنوان “فرصت‌ها و چالش‌ها” که قرار است در ۱۶ جولای سال جاری در تاشکند برگزار شود، از اشتراک رییس جمهوری اسلامی افغانستان دراین کنفرانس، به جانب ازبکستان اطمینان داد.
میرویس ناب ، برگزاری این کنفرانس را فرصت خوب برای تقویت هرچه بیشتر اجماع در خصوص تأمین صلح پایدار و رفاه در افغانستان و منطقه خواند و بر تداوم همکاری‌های ازبکستان با افغانستان، تأکید کرد.
بعد، احمدوویچ، برحمایت ازبکستان از رویکرد منطقه ‌یی به مسئله افغانستان تأکید کرد و ازتعهد کشورش برای تداوم حمایت‌ها و همکاری‌ها با افغانستان در خصوص تقویت اجماع در محور روند صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان، به معین سیاسی کشوراطمینان داد.
معین وزارت امور خارجۀ ازبکستان، روی نقش کلیدی افغانستان به عنوان پل ارتباطی میان آسیای میانه و آسیای جنوبی صحبت کرد و آمادگی کشورش را برای بررسی پیشنهادهای افغانستان در جهت اتصال منطقه ‌یی، اعلام کرد.
همچنان هر دوجانب، با تأکید بر گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها در راستای تحقق پروژه‌ های اقتصادی به محوریت افغانستان، تأمین صلح پایدار در کشور را به نفع ثبات و رفاه منطقه دانستند و برمبارزه مشترک و همه جانبه علیۀ تهدید تروریزم در منطقه، توافق کردند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا