آموزش

معین وزارت تحصیلات عالی برتطبیق طرح آموزش حضوری که کابینه آن را تایید کرده است، تاکید کرد

کابل / 22 اسد / باختر
معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی، امروز دردیداراز پوهنتون کاتب ، چگونگی تطبیق طرح آموزش حضوری دراین نهاد را بررسی کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ پوهندوی سید فرهاد شهید زاده در حالی که رییسان امور محصلان خصوصی و دولتی نیز حضور داشتند، از جریان تدریس در صنوف درسی پوهنتون کاتب  دیدن کرد و در رابطه به چگونگی تطبیق طرح وزارت تحصیلات عالی، آغاز دروس حضوری و رعایت تدابیر صحی با محصلان، استادان و مسوولان آن پوهنتون صحبت کرد .
معین وزارت تحصیلات عالی گفت که شماری از نهاد های تحصیلی کشور که در دوران قرنطین با استفاده از سیستم HELMS وزارت تحصیلات عالی و یا سیستم های معیاری نهاد های شان توانسته اند دورس آنلاین را ارائه کنند، مکلف به ارائه 8 هفته ، آنعده از محصلانی که به دلایل مختلف نتوانسته اند از این سیستم استفاده موثرکنند، 10 هفته و در نهاد هایی که  این سیستم تطبیق نشده است، مکلف به تطبیق  16 هفته درس های حضوری استند.
همچنان پوهندوی شهیدزاده پس ازشنیدن مشکلات محصلان و ارائه هدایت لازم به رهبری این پوهنتون، بر تطبیق طرح آموزش حضوریی که کابینه کشور تایید کرده است، تاکید کرد وافزود که تمام پوهنتون های دولتی و خصوصی کشور مکلف به رعایت مواد این طرح استند.
وی گفت که پوهنتون ها باید  محصلان شان را در روشنایی طرح وزارت تحصیلات عالی که کابینه آن راتایید کرده است  و برنامه تدریسی شان که مطابق این طرح عیار شده باشد؛ قراردهند و در روشنایی آن خدمات تحصیلی عرضه کنند.
معین امور محصلان ، پوهنتون کاتب را یکی از پوهنتون های خصوصی موفق در کشور خواند و از اجراات آن نهاد در جهت رعایت تطبیق سفارش های وزارت صحت عامه قدردانی کرد.
وی همچنان از رییس پوهنتون کاتب خواست که در دو روز طرح کتبی این پوهنتون را در رابطه به چگونگی تطبیق برنامه های تدریس حضوری و رفع مشکلات ایجاد شده به محصلان این نهاد تحصیلی، به وزارت تحصیلات عالی ارائه کند.
بعد ، علی احمد یوسفی رییس پوهنتون کاتب با معرفی سیستم HELMS  پوهنتون متذکره، پیشنهاد ها و خواست های شان را با معین امور محصلان شریک کرد وخواهان همکاری وزارت در جهت حل آن شد. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا