جامعه

اطلاعیه اداره مرکزی احصائیه

کابل باختر/ 9/ عقرب
اداره مرکزی احصائیه سروی موسسات اقتصادی را درتمام ولایات کشور آغازنموده است .
دراین سروی کلیه موسسات اقتصادی کشور به استثناء موسسات زراعتی تحت پوشش قرارمیگیرد.
هدف اساسی سروی موسسات اقتصادی جمع آوری معلومات ازتشبثات خصوصی و عمدتاً از موسساتی راکه زیاد تر از ده نفر کارگر دارند تشکیل میدهد.
این معلومات شامل موقعیت ، حالت حقوقی ، نوع مالکیت ، تشکل سرمایه ، نوع فعالیت ، عواید و مصارف و چالش های موجود هرموسسه میگردد.
ارقام و معلوماتی که ازنتایج سروی موسسات اقتصادی بدست می آید درپلانگذاری های آینده و در سنجش های محاسبات ملی راجع به سهم سکتور ها دراقتصاد ملی به تفکیک صنعت ، تجارت و خدمات بخاطر تعیین سطح تولید نا خالص داخلی کشور ، استفاده خواهد شد.
قابل یاد آوری است تمامی معلومات انفرادی که دراین سروی راجع به موسسات و تشبثات اقتصادی جمع آوری میگردد مطابق قانون احصائیه افغانستان نزد اداره مرکزی احصائیه محفوظ و محرم نگهداشته میشود و صرف نتایج کلی آن به منظور استفاده درپلانگذاری ها و طرح پالیسی ها ازطرف این اداره به نشر میرسد.
اداره مرکزی احصائیه از عموم مسوولان و مشمولین تشبثات اقتصادی صمیمانه تقاضا بعمل می آورند تا حین مراجعه سروی کننده گان این اداره از ارائه معلومات درست و سنجیده راجع به موسسه و تشبث مربوط در برابر پرسشهای سروی کنندگان دریغ نورزیده و با سهمگیری فعال خویش دراجرای هرچه موفقانه سروی مذکور دین وطنی خویش را ادا نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا