جهان

نیروهای جنرال حفتر48 ساعت به ترک ها و قطری ها برای ترک ازلیبیا مهلت دادند

طرابلس – ایرنا – 1 سرطان – باختر
نیروهای ˈخلیفه حفترˈ، شبه نظامی  جنرال متقاعد در شرق لیبیا به اتباع ترکیه و قطر  در لیبیا از دیشب به مدت 48 ساعت مهلت دادند تا از مناطق شرقی لیبیا خارج شوند .
به گزارش آژانس خبری باختر، نیروهای حفتر تاکید کردند که اگر اتباع این دو کشور در این مدت این مناطق را ترک نکنند علیه آنان اقدام خواهند کرد .
دگرمن ˈمحمد الحجازیˈ سخنگوی نیروهای حفتر در مصاحبه با خبرگزاری خصوصی لیبیایی ˈالتضامنˈ گفت: اتباع ترکیه و قطر، باید منطقه  شرق لیبیا  را طی 48 ساعت آینده ترک کنند .
سخنگوی نیروهای حفتر در خصوص علت چنین اقدامی گفت: خبرهایی منتشر شده که برخی شهروندان این دو کشور در داخل خاک لیبیا به عنوان افراد اطلاعاتی فعالیت می کنند .
ترکیه در بیست و سوم ماه جوزا قنسلگری خود را در شهر ˈبنغازیˈ در شرق لیبیا بست و بار دیگر به اتباع خود در خصوص سفر به لیبیا و به ویژه مناطق شرقی این کشور به دلیل اوضاع نابسامان امنیتی این مناطق، هشدار داد .
وزارت خارجه ترکیه همچنین از شهروندان خود که هم اکنون در خاک لیبیا به سر می برند نیز خواست اگر ماندن شان بسیار ضروری نیست ، خاک لیبیا را ترک کنند .
از نیمه ماه گذشته میلادی نیروهای حفتر دست به سلسله عملیات نظامی  علیه قوای حکومتی زده و می گویند، افراد تروریست مرتبط با لوی درستیز اردوی لیبیا هستند و از سوی دیگر طرف های دیگر این اقدام حفتر را کودتایی نظامی علیه حکومت می دانند .
کارشناسان اعتقاد دارند که جنرال حفتر جا پای جنرال ˈالسیسیˈ در مصر می گذارد و با این کار می خواهد قدرت را در لیبیا به دست گیرد و از سوی دیگر اخوانی های مورد حمایت ترکیه و قطر را از میدان خارج کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا