جهان

” کنفرانس ژنیو2 ” تنها راه رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه است

دمشق – بی بی سی – ۲۳ جدی – باختر
وزرای امورخارجه کشورهای موسوم به "دوستان سوریه" که در حال حاضر برای شرکت در نشستی در پاریس بسر می‌برند، گفته‌اند که مذاکرات صلح که قرار است بتاریخ دوم ماه دلو در ژنیو برگزار شود، تنها وسیله رسیدن به راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران در سوریه است.
لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه که کشورش در حال حاضر میزبان نشست پاریس است گفته است ،هدف از مذاکرات موسوم به "ژنیو ۲ " ایجاد دولتی انتقالی با قدرت اجرائیوی کامل است که بتواند پاسخگوی خواسته‌های قانونی مردم سوریه باشد.
در همین حال احمد جربا، رهبر ائتلاف ملی سوریه که در این نشست شرکت کرده گفته است که بحران در این کشور وارد مرحله نهایی شده است.
جربا گفته است که کشورهای موسوم به "دوستان سوریه" با این موضوع که بشار اسد رئیس جمهور سوریه و خانواده اش نقشی در آینده این کشور نداشته باشند، موافق هستند.
ائتلاف ملی سوریه که برای شرکت در نشست "ژنیو ۲ " تحت فشار قرار دارد گفته است تا پایان هفته جاری در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.
پیشتر والری آموس یک، مقام سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نگرانی عمیق خود را در قبال وضعیت مردم سوریه که تحت تاثیر درگیری‌های چندین ماهه بین دولت و شورشیان قرار گرفته‌اند، ابراز کرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا