سیاست

اعلامیۀ وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در ارتباط به کشته شدن مسافران افغان در مرز ایران و افغانستان

کابل / 14 ثور /باختر
براساس گزارش شماری رسانه ها، 57 تن از شهروندان کارگر افغانستان که قصد سفر به ایران را داشتند توسط مرزبانان ایرانی مورد اذیت و آزار قرار گرفتند سپس در دریا انداخته ند که در نتیجه آن 23 تن جان باخته است.
هرچند وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان بارها از طریق منابع مختلف در مورد پیامدهای ناگوار مهاجرت های غیرمنظم همراه با قاچاقبران اطلاع رسانی کرده اما با توجه به وضعیت کنونی کشور و مجبوریت های زندگی، شهروندان ما در شماری از موارد با چنین پیامد های تکان دهنده روبرو می شود که سبب تآلم و اندوه ملت و دولت افغانستان می شود.
به محض اطلاع از این رویداد غم انگیز، جمهوری اسلامی افغانستان از دولت جمهوری اسلامی ایران خواستار پیگیری موضوع شده است و برای مشخص کردن چگونگی وقوع این حادثه از طریق هیئتی تحت ریاست معین سیاسی وزارت امور خارجه در تلاش است تا موضوع را پیگیری و روشن کند، پس از آن اقدام مناسب واقعیت رویداد صورت خواهد گرفت.
وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان از مقامات دیپلماتیک هر دو کشور می خواهد که برای رفع محدودیت ویزای ایران که موجب رفت و آمد های غیر قانونی می شود، راهکار عملی را ایجاد کنند تا از تردد قاچاقی و غیر قانونی اتباع افغانستان از مرز میان دو کشور جلو گیری شود. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا