سیاست

در جلسهء كميته قوانين شوراي وزيران روي طرح هاي قانون دسترسي به اطلاعات، مقرره يرخوارگاه ها و كودكستان ها بحث شد

 

كابل 21ثورباختر

جلسه كميته قوانين شوراي وزيران قبل از ظهر امروز به رياست مارشال محمد قسيم فهيم، معاون اول رياست جمهوري داير گردید.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، درین جلسه طرح هاي قانون دسترسي به اطلاعات، مقرره شير خوارگاه ها و كودكستان ها و اساسنامه شركت شكر بغلان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در آغاز جلسه براي بحث پيرامون طرح هاي ياد شده، معاون اول رياست جمهوري به نكات رهنموديي پيرامون اهميت اطلاعات و دسترسي آن به مردم كشور اشاره نموده گفت كه مردم در همه جوامع حق دارند تا به مسايل اساسي كه در كشور مي گذرد آگاهي داشته باشند .

 معاون اول رياست جمهوري افزود كه دسترسي مردم به اطلاعات از يك سو موجب ارتقاي سطح آگاهي شان ميگرديد و از جانبي هم چنين اطلاعاتي سبب مي شود تا ميزان سود جويي هاي شخصي و فساد در نهاد ها كاهش يابد و پيشرفت در امور را سرعت بخشد.

 در جلسه طرح هاي ياد شده با توضيحاتي پيرامون هر يك از آن ها به ترتيب از سوي معين وزارت عدليه ارايه شد و بعد پيرامون مواد طرح هاي ياد شده از سوي شركت كننده جلسه نظريات و پيشنهادات اصلاحي ارايه گرديد.

جلسه امروز كميته قوانين شوراي وزيران كميته اي را زير نظر وزارت عدليه  و عضويت دكتور یوسف نیازی وزير ، حج و اوقاف، قضاوت پوه محمد اشرف رسولي وزير مشاور در امور عدلي و حقوقی، محمد سروردانش رئیس بورد عدلی وقضایی، معين پاليسي وزارت ماليه، صديق الله توحيدي مسئول ديده بان رسانه  و مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ را  موظف ساخت تا طرح قانون دسترسي به اطلاعات را باز بيني نموده و با در نظرداشت نظريات ارايه شده از سوي جلسه ، آن را اصلاح و متن اصلاح شده را به شوراي وزيران محول بدارد.

جلسه همچنان طرح مقرره شير خوارگاه ها و كودكستان را با در نظرداشت اصلاحات پيشنهادي تائيد و تأكيد كرد  تا وزارت ماليه  با توجه به حالاتي كه  در آن ساحه فعاليت كودكستان ها و شير خوارگاه ها وسعت پيدا ميكند، در قسمت تمويل بودجه آن اقدامات لازم را روي دست بگيرد.

به همينگونه با اين پيشنهاد كه وزارت ماليه بايد كار تصفيه امور تصدي شركت شكر بغلان را عملي سازد، طرح اساسنامه شركت شكر بغلان را مورد تائيد قرار داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا