فرهنگ

پوهاند محمد رسول باوری: حفاظت و نگهداری از میراث های فرهنگی وظیفه تمام مردم افغانستان است

کابل باختر/ 11 / حمل
پوهاند محمد رسول باوری سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ در نشستی با  مسولان رسانه ها، از آنان خواست که از طریق نشرات شان در رابطه حفظ و نگهداری میراث های فرهنگی برای مردم آگاهی دهند.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر، در این نشست سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ خاطر نشان ساخت که معرفی میراث های فرهنگی حفظ  و نگهداری آن وظیفه یک ارگان خاص نبوده بلکه مربوط تمام مردم افغانستان میباشد.
وی افزود که میراث های فرهنگی هویت ملی ما است و شما رسانه میتوانید با نشر برنامه های خاص ذهنیت مردم را روشن بسازد تا در حفظ، نگهداری و حمایت از میراث های تاریخی کشور تلاش نمایند.
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت، زمانی ما میتوانیم به جهان ثابت کنیم که دارای فرهنگ غنی و تاریخی هستیم که از میراث های فرهنگی خود مواظبت نموده و آن را به جهانیان به صورت بهتر معرفی کرده بتوانیم.
وی اضافه کرد که روشن ساختن ذهن مردم در حفظ، نگهداری و حمایت از میراث های فرهنگی، تنها وظیفه وزارت اطلاعات وفرهنگ نبوده بلکه ما به همکاری رسانه ها و مردم افغانستان در این زمینه نیاز داریم .
همینگونه در این نشست سید آقا حسین سانچارکی معین امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ صحبت کرده گفت که میراث های فرهنگی کشور، از جمله سرمایه های بزرگ مادی، معنوی و تاریخی افغانستان میباشد، حفاظت و نگهداری آن مسولیت هر فرد کشور و بخصوص رسانه ها، از طریق آگاهی دهی برای مردم میباشد. 
وی تاکید کرد که رسانه ها باید در نشرات شان بیشتر وحدت ملی، ارزش های ملی و اسلامی و همچنان  فرهنگ افغانی را بیشتر در نظربگیرند و از نشر مطالب که باعث خدشه دار شدن روحیه ملی میشود، خود داری نمایند .
در اخیراین نشست شماری ازمسولان رسانه ها همکاری شان را با وزارت اطلاعات وفرهنگ، بخصوص در زمینه آگاهی دهی برای مردم در رابطه به حفظ و نگهداری میراث های فرهنگی کشور، از طریق رسانه  و برنامه های ویژه شان، ابراز کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا