گزارش ها

قتل علمای دین ، اسلام ستیزی طالبان با اسلام

کابل باختر/ 27/ سنبله
ملا امام یک مسجد روز گذشته درولایت فراه ازسوی طالبان گردن بریده شد، آگاهان امور سیاسی و عالمان دین این حرکت گروه طالبان را دشمنی با دین اسلام و تعرض به هویت اسلامی مردم ما دانسته اند.
طالبان روزگذشته ملا امام یک مسجد را درولسوالی بالا بلوک ولایت فراه گردن بریدند. درکمتر از 20 روز این دومین حادثه در ذات خود درولایت فراه است.
قبلاً گروه طالبان ملا امام یک مسجد را درولسوالی پشت رود همین ولایت با عمل متحجرانه ( گردن بریدن ) وبه شهادت رساندند، همچنان دراوایل همین هفته ملای یک مسجد درولسوالی حساس شهید ولایت ارزگان دردم تیغ طالبان قرارگرفت و مظلومانه به شهادت رسید.
آنچه منابع پولیس در ولایت های فراه و ارزگان گفته اند جرم این سه ملا مسجد نزد طالبان این بود که آنها مردم را دعوت به اخوت و برادری میکردند و بارها این نکته را در موعظه های شان بیان داشته بودند که خشونت پیوندی با اسلام ندارد و اسلام هیچگاهی پیروان خود را به قتل عمد ، قتل نفس و اعمال بد دیگر که درآن به زندگی و حیات انسانها آسیب برسد ترغیب نکرده است .
ضمنأ این علمای دین بار ، بار انتحار و انفجار را اعمال بیگانه با دساتیر دینی دانسته و از نماز گزاران شان خواسته بودند که در برابر چنین اعمال زشت ایستادگی کنند.
گفته شده که طالبان چند بار به این سه نفر هشدار داده بودند از تبلیغاتی که به منافع طالبان آسیب میرساند خودداری نمایند برعکس از موضع طالبان حرف بزنند و عملکرد آنها را با دساتیر دینی موجه بدانند .
مگر از آنجائیکه علمای دینی را وارثین انبیاء گفته اند و بازگو نمودن حقایق و رهنمای مردم به سوی حق ، جز رسالت دینی شان میدانند، این علمای دینی هم به همچو تهدید های طالبان وقه نگذاشته حرف ها و تبلیغات واقعبینانه شان را مطابق به دساتیر قرآن و ارشادات نبوی (ص) ادامه دادند و از بازگو نمودن حق و دعوت مردم برای انجام اعمال نیک و دوری از بدعت ، کشتار ، انتحار وانفجار نه هراسیدند تا بالاخره طالبان دستور گردن بریدن آنان را صادر کردند تا صدای حق طلبانه آنان را خاموش سازند.
با شماری از آگاهان امور وعلمای دینی که دررابطه به عملکرد اخیر گروه طالبان در فراه و ارزگان صحبت شد آنها طالبان را مردمان ستیزه جو با ارزش های دینی و ملی معرفی نمودند که با قتل علمای دینی و بزرگان قومی وافراد متنفذ میکوشند هیچکسی جرئت ایستادگی را دربرابر آنان نداشته باشند و آنها (طالبان) با ازمیان برداشتن علمای دینی ، بزرگان قومی و متنفذین که معلمین اجتماع اند و برزندگی مردم اثرگذاراند و درسمت و سو دادن به مردم محوری عمل میکنند درصدد اند تا دربرابر داعیه برحق اسلام قرار گیرند .
مگر بی خبر از آنکه صدای آزادی خواهی و حق گویان به مراتب رساتر و زیادتر از آن است که طالبان ورفقای استخباراتی آنان در منطقه فکر میکنند. چنانچه همین اکنون مردم ما درنقاط مختلف کشور دربرابر طالبان به عنوان گروه مزدور که به خاطر منافع پاکستان وخارجی ها افغانها را میکشند و با اعمال زشت و شنیع چون انتحار و انفجار برارزش های دینی ما تعرض میکنند به پا ایستاده شده اند و حرکت های خود جوش مردمی بالاخره پای طالبان و متجاوزین پاکستانی را ازکشور مسلمان افغانستان که خود افتخار مسلمان نمودن دیگران را دارند کوتاه خواهند ساخت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا