سیاست

به ارزش 1017 ملیون دالر کارمندان دارالانشای مجلس های شورای ملی ارتقای ظرفیت می شوند

کابل /12 حوت/باختر
رییس عمومی دبیر خانه ولسی جرگه  در نشست پاسخ دهی دولت به ملت گفت جهت تحکیم روابط کاری، ارتقای ظرفیت کارمندان و کسب تجارب پارلمانی ملاقات هایی را با سفرای کشور های دوست، نهاد ها و موسسات بین المللی داشته است
دارالانشای ولسی جرگه در مطابقت با مواد قانون اساسی و ماده ۱۹ اصول وظایف داخلی در کنار بخش سیاسی شورا قرار دارد و دارای وظایف اداری، اجرائیوی، تخنیکی و مسلکی می باشد که در جهت همکاری با قوه مقننه کشور فعالیت می کند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر٬عبدالقادر ځاځی وطندوست، رییس عمومی دارالانشای ولسی جرگه که در برنامه "پاسخدهی دولت به ملت"،  امروز صحبت می کرد افزود: ریاست دارالانشاء در شناخت عوامل فساد اداری حساس بوده و در قسمت تامین شفافیت و حسابدهی و راه های بیرون رفت آن تلاش به خرچ داده است.
وی افزود: در نتیجه این تلاش ها  چهل  عراده واسطه ترانسپورتی متوقف  و مبلغ ۱۲.۳ میلیون افغانی از مدرک مصارف تیل و روغنیات، صرفه جویی شده است  .
او گفت که ریاست عمومی دارالانشای ولسی جرگه که در نتیجه زمینه تطبیق پروژه "سوله" که حاوی مبلغ ۱۰.۷ میلیون دالر جهت ارتقای ظرفیت کارمندان دارالانشای مجلس ها  شورای ملی و بلند بردن ظرفیت تخصصی اعضای شورای ملی می باشد، فراهم شده است.
وی افزود با ایجاد شیوهء موثر کاری بهتر با نهاد های جامعه مدنی، رسانه های چاپی، تصویری و صوتی متکی به مواد قانون رسانه های همگانی، قانون حق دسترسی به اطلاعات و مواد اصول وظایف داخلی، زمینه های دسترسی به معلومات به مراجع درخواست کننده فراهم شده است.
او هم چنان  گفت ولسی جرگه در طول سال اول دور هفدهم تقنینی، مجموعاً ۷۷ جلسه عمومی دایر نکرده است که در برگیرنده۱جلسه افتتاحیه،۵۰ جلسه عادی، ۱۴جلسه جهت انتخابات هیئت اداری، ۹جلسه استجوابیه و۳ جلسه استماعیه می باشد.
وی گفت کمیسیون های دائمی ولسی جرگه طی سال اول تقنینی مجموعاً ۷۲۷ جلسه را دایر کرده اند که شامل ۴۵۰ جلسه عادی، ۱۲۷ جلسه استماعیه و۱۵۰ جلسه استجوابیه می شود.
این کمیسیون ها همچنان ۲۱۹۷ مورد ورقه عرض و شکایات شهروندان را مورد بحث و بررسی قرار داده که در اکثر موارد موضوعات حل شده و شماری موارد دیگر جهت رفع مشکل عارضان به مراجع مربوط حکومتی ارسال شده است.  بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا