اخبارجامعه

ده ها دشمنی های ذات البینی در بغلان به صلح مبدل شده است

پلخمری باختر 28 قوس باختر
در یک سال گذشته در بغلان شصت ویک قضیه دشمنی که از یک الی چهارده سال دوام نموده بود ازسوی پولیس مردمی به صلح دایمی تبدیل شده است.
مولوی محمدعابد حیات مسوول پولیس مردمی قوماندانی امنیه بغلان به آژانس باخترگفت:افغانستان کشور جرگه ها است از این روپولیس مردمی قوماندانی امنیه درسطح بغلان بیست و پنج جرگه مردمی را جهت حل و فصل منازعات و خصومت های شخص ایجاد نموده که طی یک سال گذشته شصت ویک قضیه دشمنی های ذات البینی از طریق این جرگه ها به صلح دایمی مبدل شده است.
به گفته مسوول پولیس مردمی دربغلان، به اثر این دشمنی های ذات البینی بیش از صد تن کشته و زخمی شده بود.
شوراها یا جرگه ها از هر دو طرف اختیارات را گرفته مطابق به شریعت وعرف های پسنیده فیصله نموده وبه دشمنی های چندین ساله نقطه پایان گذاشته اند.
با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، صلح سرتاسری در کشور حکم فرما بوده دولت تصمیم دارد به دشمنی های ذات البینی میان اقوام نیز نقطه پایان بگذارد.
در همین حال حاجی جوره یک تن از بزرگان ولسوالی نهرین از ختم دشمنی ها با رویکار آمدن امارت اسلامی سخن گفته افزود:قبلآدرقریه (وترچی) ولسوالی نهرین به اثر دشمنی های شخصی حتی مردم به خاطر ادای نماز به مسجد رفته نمی توانستند.
اوگفت” خوشبختانه به اثر توجه پولیس مردمی که در ایجاد شورای نقش اساسی داشته این دشمنی ها به دوستی تبدیل شده حال همه با هم در یک فضای صلح و امنیت زندگی می کنیم.
به گفته حاجی جوره جنگ های چهل ساله، حزب و تنظیم بازی های گذشته سبب دشمنی میان مردم گردیده بود که با پیروزی نظام اسلامی کسی جرعت ندارد به دشمنی های ذات البینی ادامه دهد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا