گزارش ها

طالبان بازهم جنایت کردند

کابل/ 30 جدی / باختر
اخباری تاسف بارو رنج دهنده  مبنی  بر قتل دسته جمعی اعضای  یک خانواده  درولسوالی اندخوی فاریاب وجود دارد .
دوشب قبل طالبان تفنگ دار وارد  یک منزل در روستای خانقاه ولسوالی  اند خوی شدند و اعضای یک خانواده را به  رگبار بستند.
این جنایت از سوی  یک  قومندان گروه طالبان به نام  بیدار انجام شده است . قومندانی که درقساوت وبیرحمی شهره  است  دراین  رویداد اسفبار سه دختر٬ دو پسر ویک نوزاد جان دادند  یک زن با یک  نوزاد زخم برداشتند. نوزاد یکه دراین  رویداد زخم برداشت اگرصحت یاب هم شود  دیگر معلول ومعیوب خواهد بود  زیرا طالبان با شلیک گلوله  باعث قطع دوپای این  معصوم شده اند .
طالبان ادعا دارند  که این خانواده  ملوث به فساد اخلاقی  بودند و باید کشته  می شدند  درحالی که  اصل ماجرا این است  که یکی ازاعضای این خانواده گذشته کار با طالبان را داشت زمانی  که دیگر پی برد که  طالبان درچه راه  روان اند  ،چه  می کنند وباعث ارتکاب چه جنایاتی  می شوند و چه فجایع به بار می آورند ، او دیگر از بودن درصف طالبان را دشمنی  با مردم خواند  و رو  آوردن به زندگی انسانی  برای او  جبران ناپذیر تما م شد  . طالبان خانواده اورا به رگبار بستند و زشت تر ازآن اتهام فساد را بر خانواده او وارد کردند که با نابودی خانواده ، شخصیت او را  نیز ذلیل کنند .
مشکل دراین است  که طالبان دین ومقدسات مسلمانان را  ابزار قرار  می دهند  و در پوشش  شعار های دینی و یا به اصطلاح خود  درپوشش جاری کردن شریعت  ،جنایت می کنند.
درحالی  که شریعت اسلامی  هر عمل خلاف   جدی  را تعریف کرده است  و حدود جاری کردن شریعت را مشخص ساخته است . اگر این  خانواده  به گفته  طالبان  کدام جرم  هم می داشت دراین جا شهادت شاهدان عینی که گواه مستقیم واقعه  بوده باشند لازمی است درحالی که طالبان  چنین  نکردند ،بل آنچه  دل شان  خواست کردند.
آنچه راطالبان دراندخوی انجام دادند یک جنایت  تازه  نیست  درگذشته نیز این جنایتکاران درنام وپوشش  شریعت خلاف ورزی  های  زیادی  کردند .
آنان چندی قبل دربدخشان زن وشوهری را دربرابر شش فرزند شا ن به گلوله  بستند وشش  یتیم دیگررا  برمیلیون ها یتم درافغانستان اضافه  کردند.
گناه این زوج همین بود  که خانم خانه دردستگاه پولیس  وظیفه  تلاشی  و وارسی  از زنان را انجام می داد .
این گروه با رها  ازمسیرشاهراه ها به دلایل  گوناگون ، مسافران را پیاده  کرده اند  و بر گلوله  بسته اند  شکریه (تبسم) هشت ساله را  با مادر و پدرش درمسیر شاهراه کابل – زابل گردن بریدند ، در درقد  تخار ده کودک دانش آموز را به دلیل  رفتن  به مکتب  به خاک و خون کشاندند  ، درپکتیا خانمی  را  با کودکش  به این  جرم  که پدرش دراردوی  ملی  سرباز بود  تیرباران کردندو دهها جنایت  دیگر.
این نشان می دهد  که طالبان …. عقب گرا اند  ، آنان  از شریعت تعریف ندارند . با فقر دینی و دنیوی  مواجه  اند  در حالی که هم درقانون الهی و هم  درقوانین مدنی  چگونگی رسیدگی  به یک جرم واضح است  و نیاز نیست که شریعت را ….. وبربریت  را تمثیل  کرد. تحلیل سیاسی .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا