جهان

حملات هوایی امریکا در منطقه قبایلی از سر گرفته شد

میرامشاه – جیو نیوز – 22 جوزا – باختر
دردومین حمله طیاره بی پیلوت امریکائی بر منطقه قبایلی وزیرستان شمالی در بیست و چهار ساعت گذشته حد اقل  شانزده تن کشته شدند.
به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع خبری جیو نیوز گفتند، حمله دومی بر یک خانه صورت گرفت و در آن هشت راکت شلیک شدند. خانه متذکره در نزدیک شهر میرامشاه مرکز منطقه قبایلی وزیرستان شمالی قرار دارد.
پیش از این در حمله اول که در ناحیه تیبی غلام خان  صورت گرفت شش ملیشه طالبان کشته شدند.
در این حمله دو راکت بر یک خانه شلیک شد و کشته شدگان چهار شورشی ازبک و دو ملیشه طالبان پنجابی بودند.
به گزارش منابع خبری بین المللی ، طیارات امریکایی بدون پیلوت  شب گذشته حملات خود را بر منطقه قبایلی وزیرستان شمالی از سر گرفتند که بر اساس راپور ها طی دو حمله این طیارات  شانزده ملیشه کشته شدند.
حملات هوائی دیشب امریکا چند روز بعد از حمله ملیشه ها بر میدان هوائی کراچی پاکستان صورت گرفته که در آن به شمول ده فرد مهاجم  سی و نه تن کشته شدند.
واشنگتن در ماه دسمبر گذشته به معطل ساختن حمله طیارات  بی پیلوت در وزیرستان شمالی موافقه کرده بود تا به حکومت پاکستان مهلت دهد مذاکرات صلح طالبان پاکستانی را به پیش ببرد.
به نوشته سایت انترنتی رادیو بی بی سی از تاریخ بیست و پنجم ماه دسامبر سال گذشته  حملات طیارات امریکایی بر وزیرستان شمالی صورت نه گرفته بود ولی طیارات پاکستانی روز سه شنبه این هفته در وادی تیرای خیبر ایجنسی بمباران کردند که در آن حد اقل بیست و پنج تن کشته شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا