سیاست

رئیس جمهور غنی از سهم‌گیری فعال مردم هلمند در روند انتخابات قدردانی کرد

کابل 6 عقرب باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با بزرگان ولایت هلمند در شهر لشکرگاه دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:در این دیدار آنان مشکلات و پیشنهاد های  شان را در رابطه به جلوگیری از مداخله در امور انتخابات٬ کاهش بی کاری جوانان ولایت هلمند٬ ایجاد بند های آب گردان و فعال سازی کاریز ها٬ افزایش سهم حجاج متناسب به نفوس این ولایت٬ مبارزه با فساد و جلوگیری از مداخله زورمندان در استخدام مسئولین امنیتی و نظامی با رئیس جمهور شریک ساختند.
رئیس جمهور از همکاری بزرگان و مردم ولایت هلمند به خاطر سهم فعال شان در روند  انتخابات قدردانی کرده، افزود که مداخله در امور انتخابات قابل پذیرش نیست و هر فردی که در امور انتخابات مداخله می کند٬ در برابرش قانون و رئیس جمهور ایستاده است.
رئیس جمهور با اشاره به مداخله افراد زورمند در استخدام های ملکی و نظامی، گفت که قول اردوی ۲۱۵ میوند در حال قوی شدن است و هیچ نوع مداخله در امور استخدام ها جای ندارد. وی افزود اصلاحات در پولیس نیز در جریان است و نتیجه آن باعث کاهش ناامنی ها در سراسر کشور خواهد گردید.
رئیس جمهور همچنان وعده سپرد که سهم حجاج ولایت هلمند متناسب بر شمار نفوس واقعی این ولایت افزایش خواهد یافت و از مردم ولایت هلمند خواست تا در پروسه ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری سهم گسترده بگیرند تا زمینه برای روشن شدن شمار دقیق نفوس فراهم گردد.
رئیس جمهور غنی به تمام وزرا هدایت داد تا از فرستادن سرپرست ها در بست های دولتی به ولایات خودداری نمایند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا