آموزش

وزیرمعارف :پنج مکتب خصوصی درکابل منحل شده است

 

کابل باختر/ 17/ عقرب

وزیر معارف میگوید که درطول سالجاری خورشیدی پنج مکتب خصوصی درشهر کابل به دلایل تخطی از رهنمود و دساتیر وزارت معارف منحل گردیده است دراین حال فاروق وردک هشدار میدهدکه به آن چپاولگری ودزدی که بنام مکتب خصوصی انجام میشود اجازه نمیدهد.

به گزارش آژانس باختر ، فاروق وردک این اظهارات را امروز حین افتتاح یک تعمیر الحاقیه درلسیه رابعه بلخی شهر کابل بیان داشت او گفت اکثریت مطلق مکاتب خصوصی درشهرکابل فاقد ساختمان های معیاری که جوابگوی نیازمندی های یک مکتب باشد میباشند به گفته وردک تنها درکابل ششصد و شصت و دو باب مکتب خصوصی فعالیت دارند از گفته های وزیر معارف چنین استنباط شد که موصوف تنها از فعالیت یکصدو شانزده مکتب خصوصی درکابل راضی است درحالیکه سایر مکاتب ازسوی وزارت معارف به عناوین چون توصیه ، اخطار ، جریمه مورد سرزنش قرارگرفته فعالیت 25 مکتب خصوصی به حالت تعلیق درآمده و پنج مکتب منحل شده است فاروق وردک بدون آنکه نام این مکاتب را مشخص سازد گفت به چپاولگری و دزدی که بنام مکتب خصوصی انجام میشود اجازه نمیدهد.

ضمناً وزیر معارف از برخی کاستی درسیستم آموزش کشور نیز شاکی بود او گفت با تاسف از عید و ایام رخصتی به گونه نامطلوب استفاده میشود غیر حاضری قبل از ایام رخصتی رسمی و بعداز آن و به یک رسم تبدیل شده و این به نصاب تعلیمی کشور آسیب جدی وارد میکند وردک خاطر نشان ساخت که دراین رابطه به اقدامات جدی دست خواهد زد و نمیگذ ارد تا دروازه مکاتب بنام های مختلف به روی دانش آموزان مسدود گردد.

بایدگفت تعمیر الحاقیه لیسه رابعه بلخی که امروز ازسوی وزیر معارف افتتاح شد دارای سی صنف درسی و سایر ملحقات ضروری است . همزمان با آن وزیر معارف تعمیر های الحاقیه لیسه ناهید شهید و لیسه فاضل بیگ درناحیه پنجم شهر کابل را افتتاح کرد هر کدام ازاین دوساختمان دارای شانزده صنف درسی اند وجوه مالی این سه پروژه ازسوی کشورجاپان و اداره یونیسف درکابل پرداخت شده است.

طبق یک خبردیگر ، برنامه توزیع چهل هزار پایه میز و چوکی برای 48 مکتب دوره ابتدائیه درشهرکابل آغاز شد وجوه پولی این برنامه بالغ به هشت ملیون افغانی میشود که ازسوی یونیسف پرداخت شده است .

 قابل ذکراست که وزارت معارف درحالی برنامه توزیع میز و چوکی را برای دانش آموزان دوره ابتدائیه به منصه اجرا در میاورد که تاچند روز دیگر امتحان سالانه این دوره آغاز و آنها به رخصتی زمستانی خواهند رفت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا