سیاست

راه پیمایان درپکتیکا : کمک پاکستان تروریست پرور را نمی پذیریم

شهرشرن 16 میزان باختر
صدها شهروند پکتیکا در شرق افغانستان در راه پیمایی ای درواکنش به آنچه دست داشتن پاکستان در ناآرامی های  کشورمی خوانند ،  از سران حکومت وحدت ملی خواستند تا بسته کمکی تازه وعده شده ازسوی مقامات پاکستانی را نپذیرند.
پاکستان در نشست بروکسل بسته کمکی پنج صد ملیون دالری را برای بازسازی افغانستان وعده سپرد.
آنان پاکستان را متهم به حمایت از گروه های هراس افگن در افغانستان کردند و گفتند مردم افغانستان خاک می خورند ، زهر می خورند اما ازپاکستان کمک نمی گیرند.
راه پیمایان با شعارهای مرگ بر پاکستان ، مرگ بر حامیان طالبان از حکومت خواستند تا با اتکا به راه های بدیل ، بازارهای افغانستان را از انحصار محصولات پاکستانی برون کشند.
جنت گل یکی از راه پیمایان در صحبت با آژانس باخترگفت که دولت افغانستان کارخوبی کرده که رفته رفته می خواهد ما را از انحصار محصولات پاکستانی بکشد . با این کار پاکستان ضربه بزرگی می خورد و ما هم می توانیم از هر کشور دیگر کالا وارد کنیم.
او همچنان گفت " پاکستان درظاهر به جهان نشان می دهد که در بازسازی افغانستان سهم می گیرد و در حقیقت درپشت همه ویرانی های افغانستان این کشور دست دارد و با استفاده ابزاری از طالبان و دیگر گروه های هراس افگن هر روز جوی خون را در کشور ما جاری می سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا