سیاست

فضل هادی مسلمیار: کابینه جدید فراگیر و از چهره های متخصص باشد

کابل/۲۰ حوت/باختر
درجلسه امروز مشرانوجرگۀ شورای ملی به ریاست فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس، درباره مسایل جاری کشوربحث وتبادل نظر صورت شد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی مشرانوجرگه به آژانس باختر٬درجلسه شماری ازسناتوران ازاجرای تحلیف مراسم محمد اشرف غنی به عنوان رییس جمهوری جدید کشورابرازخرسندی کرده، با تبریکی، تاکید کردند که موصوف برساختار حکومت فراگیر اقدام کند تاهمه خود را در آیینۀ حکومت ببینند وبا همدیگر پذیری برای رفاه وسعادت کشورکارکنند و به استقبال صلح که یک روند ملی است به طور یکپارچه وهمآهنگ بروند؛ اما عده دیگری گفتند که اجرای دو تحلیف هم‌ زمان برای کشور بحران آفرین بوده وباعث تشدید چند پارچگی خواهد شد که باید مطابق واقعیت‌های موجو د در زمینه حکومت داری بهتربا حوصله مندی وقانون مداری رفتارشود؛ زیرا حکومت دوگانه برای مردم افغانستان قابل پسند نیست ودرسطح بین المللی نیزجایگاه مناسبی ندارد.
هکذا گفته شد که رهایی پنج هزار زندانی طالب فیصله امریکا است نه فیصله حکومت ومردم کشورو مساله حق العبدی مطرح است که طالبان جنایات فراوانی کرده نباید به رهایی آن‌ها اقدامات فوری شود با مردم در رهایی آن‌ها مشوره شود.
درجلسه  افزایش نا امنی‌ها درکشوروبه یژه در پایتخت با نگرانی‌های شدید اعضای مجلس سنا مواجه شد وگفته شد از نا کارآمدی یک‌تعداد منسوبان امنیتی، دیروزحتی مراسم تحلیف مورد اصابت سلاح‌های ثقیله قرارگرفت ونیز درنواحی مختلف به ویژه ناحیه هشتم شهرکابل علاوه ازترورعضو شورای ولایتی لوگر؛ اعضای یک خانواده به طورمرموزی به قتل رسیده اند که برای مجلس سنا قابل پذیرش نیست.
هم‌چنان درجلسه تذکررفت که به اساس گزارش‌های واصله تاحال پنج مورد مثبت ویروس کرونا درهرات وسمنگان به ثبت رسیده است که باید بخاطرمبارزه با این ویروس تدابیرلازم اتخاذ شده وبر رفتارهای اجتماعی نیزتغییراتی وارد شود تا این ویروس نتواند به طورسریع و وسیع درمیان شهروندان سرایت کند .
سناتوران گفتند بخاطرجلوگیری ازآلودگی هوا وایجاد فضای سبزوسالم، نیازاست که هر شهروند یک نهال به نام خود ویک نهال به نام وطن غرس ومراقبت کنند.
درپایان مباحث مطروحه فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مشرانوجرگه، با حمایت ازصحبت‌های دیروزی رییس جمهوری، اجرای مراسم تحلیف رییس جمهورمحمد اشرف غنی را تبریک گفته، ابراز امیدواری کرد که کابینه جدید فراگیرباشد و درآن چهره‌های متخصص مدنظرگرفته شود. رییس مجلس ازسیاسیون خواست تا مشکلات پیش‌آمده را با درایت سیاسی مدیریت کنند تا به موضوعات بزرگ ملی ازجمله صلح رسیدگی بهترشود.  فضل هادی مسلم یار افزود برخوردها واجراآت مجلس سنای کشورمطابق به قانون اساسی وبا درنظرداشت منافع ومصالح بزرگ کشورمی باشد وهمه بزرگان، سیاسیون و اقشارمختلف درنزد سناتوران از احترام یکسان برخوردارمی‌باشند.
رییس مجلس با اشاره به انتشار ویروس کرونا و ثبت برخی موارد مثبت آن از حکومت به ویژه وزارت صحت عامه خواست که تدابیربهتری را برای مبارزه با این مرض اتخاذ کنند وشهروندان نیز رهنمودهای صحی در این زمینه را رعایت کنند وبه همین منظور به کمیسیون رفاه عامه وظیفه سپرد تا در تفاهم با مراجع ذیربط، روی برخی راهکارهای وقایه یی از این ویروس، مشترکا کار وتصامیم اتخاذ کنند .جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا