سیاست

سخنگوی وزارت خارجه اظهارات عمران خان را ردکرد

 

کابل باختر/ 23/ میزان

جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اظهارات اخیر عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان را با شدید ترین الفاظ محکوم کرده گفت این اظهارات نا آگاهی او را در رابطه به ریشه های تروریستی ، حملات و خشونت ها درافغانستان نشان میدهد.

 به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، سخنگوی وزارت خارجه این اظهارات نیت سوء عمران خان را كه نسبت به مردم افغانستان دانسته افزود ، که در ده سال گذشته مردم افغانستان به دلیل حملات تروریستی که ریشه های آن دربیرون از خاک این کشور است قربانی داده اند.

 او گفت : به باور وزارت امور خارجه افغانستان این یک عمل غیر مسوولانه و شرم آور به کسی میباشد که ادعای رهبری یک حزب سیاسی رامی کند.

 او همچنان درکنفرانس خبری گفت، تاکنون از جمع 83 زندانی افغان در تاجکستان 15 تن آنها به دولت افغانستان مطابق توافقنامه ای دوجانبه ای در مورد تبادله زندانیان در سال 1385 میان افغانستان – تاجکستان امضا شده است سپرده شده اند.

 وی افزودکه بقيه زندانی هابعد از طی مراحل لازم به افغانستان انتقال می یابند و آنها بقیه معیاد حبس خودرادرکشور سپری میکنند.

به گفته موسی زی سه زندانی تاجکستانی ماه گذشته به دولت تاجکستان تسلیم داده شد.

 او همچنان در رابطه به امضای سند همکاری های راهبردی میان پاکستان و افغانستان یکبار دیگر شرایط جانب افغانستان را بیان داشت و نیز گفت که تاهنوز مذاکرات رسمی در مورد امضای سند موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و امریکا آغاز نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا