جهان

باستان شناسان موفق به کشف هرم جدیدی شدند

قاهره – صدای روسیه- باختر – 21 دلو
براساس گزارش های مطبوعات و رسانه های محلی مصر، باستان شناسان موفق به کشف هرم جدیدی با قدمت چهار هزارو شش صد  سال شدند که چندین دهه از مقبره مشهور "خوفو" قدیمی تر است.
گروهی از باستان شناسان به رهبری   "گئورگی ماروارد" از موسسه ی شرق شناسی پوهنتون  شیکاگو ایالات متحده امریکا ، از سال 2010 کاوش های خود را بر روی منطقه ی کهن "ادفو" آغاز نموده اند.
آنها در این مکان موفق به کشف هرم های زینه ای شدند که برای ساخت آنها از خاک معدنی در نزدیکی این ساختار  استفاده می شد.
ارتفاع اولی  هرم سیزده متر بوده ولی اکنون تنها پنج متر آن باقی مانده است .
دانشمندان بر این عقیده اند که این هرم یا به "هونی" واپسین فرعون دودمان سوم مصر باستان (از 2610 تا 2635 سال پیش از میلاد و یا به "سنفرو" بنیانگذار دودمان چهارم پادشاهی مصر (از 2590 تا 2610 سال پیش از میلاد مسیح) تعلق داشته است.
چنین هرم هایی در مرکز و جنوب مصر و در نزدیکی شهرهای بزرگ ساخته می شده اند. در داخل این هرم ها هیچ فضایی و یا اتاقکی وجود نداشته و برای دفن و نگهداری مردگان نیز مورد استفاده قرار نمی گرفتند.
دانشمندان در مورد دلیل ساخت چنین هرم هایی می گویند که این نوع هرم ها به نوعی نماد قدرت فرعون ها را در مناطق اطراف نشان می داده است .
همچنین باستان شناسان در لبه های بیرونی اهرام موفق به کشف هیروگلیف هایی شدند که نشان دهنده ی محل دفن کودکان در نزدیکی پایه های هرم بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا