جهان

جنرال هوجز: «خروج نیروهای امریکایی از آلمان برای روسیه یک هدیه بزرگ است»

برلین/دویچوله/۱۰اسد/باختر
جنرال سابق امریکایی از پلان خروج نیروهای امریکایی از آلمان به شدت انتقاد کرد و گفت نیروهای ما برای محافظت از آلمان در آن جا نیستند، بلکه حکم یک «پُل» را دارد و در مواردی برای انجام عملیات نظامی از آن استفاده می کنند.
جنرال فردریک بنیامین هوجز در پاسخ به این سوال که خروج برنامه ریزی شده نیروهای امریکایی از آلمان چه تاثیری بر امنیت ایالات متحده امریکا دارد؟ گفت : این خبر بسیار ناراحت کننده است.  این اقدام به رابطه ما با مهمترین متحدمان صدمه می زند. … معمولا تغییر گسترده ساختار (نیروها) سال ها به طول می انجامد. البته در صورتی که پلان خروج نیروهای امریکایی واقعا به اجرا در بیاید.  اما رابطه (ما با آلمان) همین حالا هم صدمه دیده است و این برای من از هرچیزی ناراحت کننده تر است.
آلمان مهمترین متحد ما در اروپا است.
این نیروها حکم یک «پُل» را دارند و عملیات نیروهای امریکایی در اروپا، افریقا و شرقمیانه در بسیاری موارد از این طریق انجام می شود.
ما در آلمان زیر ساخت های خوبی داریم و اگر نیروهای مان را از این جا خارج کنیم، به سختی خواهیم توانست در آینده هم به موقع واکنش نشان دهیم.
اگر به طور مثال نیروهای مان به ایتالیا انتقال داده شوند، فراهم کردن شرایط سکونت برای آنان میلیون ها دالر هزینه خواهد داشت.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا