سیاست

هرگاه پاکستان در مبارزه علیه هراس افگنی صادق باشد باید پناه گاه آنان را در خاك آن كشور از بین ببرد

 

کابل باختر 15 ثور

جانان موسی زی سخنگوی وزارت امورخارجه امروزدریک نشست خبری گفت که هرگاه پاکستان درمبارزه علیه هراس افگنی صادق باشد پناهگاه های آنان را در آن طرف خط دیورند از میان برمی دارد .

به گزارش خبرنگار آژانس باختر: او درین کنفرانس خبری همچنان گفت که خط دیورند یک میراث استعمار نامشروع وغیر قابل قبول تاریخی درمنطقه است، ملت افغانستان نه آنرا قبول کرده است ونه قبول خواهند کرد و این مردم را که با هم رابطه قومی وخانواده گی دارند ازهم جدا ساخته است و هیچ زمانی هم به رسمیت شناخته نشده است .

موسی زی همچنان گفت که مبارزه علیه هراس افگنی وافراط گرایی باید ازمنابع آن آغاز گردد که این منابع  درعمق خاک پاکستان وجود دارد، نه درخط دیورند.

 وی گفت : امیدوار هستیم که رهبران پاکستان با دور اندیشي که لازم است بخاطر تامین امنیت، صلح، ثبات و سعادت اقتصادی نه تنها افغانستان بلکه پاکستان وتمام منطقه علیه این مشکل بزرگ وعلیه این شیطان بزرگ مبارزه صادقانه نمایند.

او با صراحت اعلام کرد که پاکستان درقبال  خط دیورند موقف خود را دارد ، اما موقف افغانستان واضح وروشن می باشد و آن اینست که ما این خط را نه پذیرفته ایم ،نه می پذیریم  و در آینده هم نخواهیم پذیرفت .

وي گفت که وزارت خارجه قبلاً هم شناختن خط دیورند را از صلاحیت مردم افغانستان دانسته است واین موضوع است که به مردم تعلق دارد .

او در پاسخ سوالی مبنی برتوزیع تذکره وپرداخت مبلغ پنجصد دالر به هر خانواده در ولسوالی گوشته از جانب پاکستان، گفت که چنین گزارشهای به وزارت خارجه نیز رسیده است .

موسی زی علاوه کرد، موافقنامه های همکاری را که دولت افغانستان با تعدادی از کشورها در دو سال اخیر امضا کرده است، مانند هند، امریکا،  بریتانیا ،ایتالیا ،فرانسه ،آسترالیا ،آلمان ،دنمارک ، فنلند و با بعضی کشورهای که درحال امضا می باشد ، مانند ترکیه ،امارات متحده عربی ،رابطه دراز مدت همکاری های افغانستان را با جامعه جهانی تعریف می نماید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا