اقتصاد

سخنگوی وزارت مالیه :وضعیت اقتصادی افغانستان بعدازسال 2014 رشد خوبی خواهد داشت

کابل باختر/ 25/ عقرب
بانک جهانی درارزیابی جدید خویش رشد اقتصادی افغانستان  را مواجه به رکود میداند .
بانک جهانی درگزارش سالیانه خودکه درسایت دفتر هیئت معاونیت سازمان ملل متحد درکابل یونمامنتشر شده است. رشد اقتصادی افغانستان نسبت به سال های گذشته به دلیل تحولات سیاسی ، امنیتی و فساد اداری بارکود نسبی مواجه شده است.
در گزارش آمده که رشد اقتصادی افغانستان درسال 2013 سه اعشاریه یک فیصد پیش بینی شده است در حالیکه درسال 2012 افغانستان ازنگاه اقتصادی رشد قابل ملاحظه یی داشته است .
مقامات وزارت مالیه در رابطه به گزارش بانک جهانی به آژانس باختر گفت ، اقتصاد افغانستان درسال 2012 سیزده اعشاریه نه فیصد افزایش داشت مگر نسبت وضع اقلیمی و انکشاف محصولات زراعتی از بهبود قابل ملاحظه یی برخوردار بودکه تقریباً سی و یک فیصد افزایش را نشان میداد .
عبدالقادر جیلانی سخنگوی وزارت مالیه همچنان تائید کرد که رشد اقتصادی کشور در سال 2013 نسبت تبلیغات سوء  و آمد آمد2014 که قوت های خارجی افغانستان را ترک میکنند متاثر گردیده و این ها هم تاثیرات منفی بالای اقتصاد کشور و عواید سکتور زراعت گذاشته است و سبب کاهش رشد اقتصاد کشور گردیده  و وزارت مالیه قبلاً این موضوع را پیشبینی کرده بود .
وی ابراز خوشبینی کرد که درسال 2014 کدام نگرانی خاص نخواهد داشت همانطوریکه عواید روبه بهبود است اقتصاد ما نیز بهتر خواهد شد و از امکان بعید نیست که درسال 2014 اقتصاد افغانستان از رونق خوبی برخوردار گردد و رشد خوبی در بخش سکتور زراعت و رشد قابل ملاحظه یی اقتصادی داشته باشیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا