جهان

روسیه از مذاکره با ایران برای فروش طیاره «ام اس 21» خبر داد

مسکو- ایرنا- باختر- 10 دلو
روسیه اعلام کرد که با ایران برای تولید مشترک قطعات طیاره «ام اس 21» و امکان خرید این طیاره  مسافری و همچنین طیاره های سوخو سوپرجت 100 در حال مذاکره است.
به گزارش آژانس باختر ایرنا، «دنیس مانتوروف»،  وزیر صنعت و تجارت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» ضمن اعلام این مطلب، افزود که ما به تحویل طیاره مسافربری SSJ-100 و همچنین مشارکت موسسات مرتبط ایرانی برای تولید قطعات طیاره  ام اس 21 هستیم که ایران مدتی بعد میتواند این طیاره  را خریداری کند.
همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و گروه  1+5 در حکومت  یازدهم و روشن تر شدن افق رسیدن به تفاهم و توافق در حل دوسیه  هسته ای و رفع تحریم های یکجانبه و ضد ایرانی آمریکا و اتحادیه اروپا، روسیه برای فروش طیاره مسافری به ایران اعلام آماده گی کرد.
مسکو در این زمینه برنامه فروش حدود 100 فروند طیاره سوخو سوپر جت یکصد نفره را در دستور کار قرار داده است که می تواند به تولید آن به صورت مشترک در ایران منجر شود.
روسیه، افزون بر سوپر جت 100 امیدوار است با هواپیمای مسافری جدید МС-21 بتواند مشتریان بیشتری را از کشورهای مختلف جهان جذب کند و به تازگی نیز قرارداد فروش شش فروند از این نوع هواپیماها را با مصر امضا کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا