اخبارجامعه

والی بامیان از مرکز تربیت اطفال دیدن کرد

بامیان/ 29 دلو/ باختر

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان از مرکز تربیت اطفال این ولایت دیدن کرد.

ذکی نوید مدیر مرکز تربیت اطفال بامیان می گوید که مرکز تربیت اطفال بامیان یک نهاد غیر دولتی است که اطفال بی سرپرست و یتیم از بامیان، پروان و دایکندی را به صورت رایگان نگهداری و تربیت می کند.

به گفته وی، این پرورشگاه از امکاناتی چون لیلیه و جای مناسب برای بود ‌و باش شبانه روزی اطفال بی سرپرست، وسایل بازی و خدمات آموزشی الی صنف دوازدهم برخوردار است.

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان ضمن بازدید از اطفال بی‌سرپرست و امکانات این پرورشگاه گفت “جای خوشحالی است که چنین مرکزی در بامیان برای رشد اطفال بی‌سرپرست ویتیم فعالیت دارد”.

والی بامیان با ستایش از این پرورشگاه تأکید کرد، در کنار سایر درس‌ها کوشش شود که تجوید قرآن شریف و احکام دینی نیز برای شاگردان این پرورشگاه تدریس گردد.

همچنین والی بامیان از مسوولین و اساتید مرکز تربیت اطفال بامیان خواست، که باید قوانین و تأکیدات قرآنی و اسلامی در این پرورشگاه کاملا رعایت گردد تا باشد که شاهد یک جامعه روشنفکر اسلامی که از همه حقوق وقوانین اسلامی آگاهی دارند و آن را رعایت می‌کنند، باشیم.

دفتروالی بامیان باپخش خبرنامه یی می گوید که والی بامیان دراین دیداردر اشاره با حقوق و رعایت کردن حق زنان در افغانستان و خصوصا در بامیان گفت: ” ما در جامعه به زنان باسواد از جمله معلم، داکتر و سایر بخش‌های دیگر ضرورت داریم و می‌خواهیم که این قشر در همه بخش ها حضور فعال داشته باشند تا شاهد رشد و ترقی سالم جامعه و کشور مان باشیم”.

گفتنی است که، والی بامیان با اهدای تحایفِ چون؛ کتابچه و قلم، شاگردان مرکز تربیت اطفال بامیان را به فراگیری درس و تعلیم تشویق کرد.ختم/م-ا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا