سیاست

رییس جمهوری، استعفای رییس عمومی امنیت ملی را منظور کرد

کابل باختر ۱۵ سنبله
جلسۀ فوق العاده امنیتی در پیوند به عملیات اخیر در ننگرهار و رویداد تروریستی پنجشنبه در شهر کابل، تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ در این جلسه که بعد از چاشت دیروز در ارگ برگزار شد، ابتدا استعفای محمد معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی در پیوند به عملیاتی زیر نام ضد داعش در ننگرهار که در نتیجۀ آن چهار جوان یک خانواده کشته شدند، منظور گردید.
رییس جمهوری ، به مسولان ریاست عمومی امنیت ملی هدایت جدی داد تا افراد دخیل در رویداد یادشده را شناسایی کنند و جهت تحقیقات بعدی، به لوی څارنوالی معرفی کنند.
رییس جمهور تاکید کرد که تمام عملیات های نظامی باید در چارچوب قوانین نافذۀ کشور انجام شود.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری، گفت: به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح و مسوول درجه اول کشور، کشتن هیچ فرد ملکی برایم قابل قبول نیست و این رویداد را به گونه جدی تعقیب می‌کنم.
رییس جمهوری گفت: هر فرد و هر منسوب نظامی که در پیوند به این حادثه مقصر شناخته شود، در مطابقت به قوانین نافذۀ کشور با وی برخورد می شود.
رییس جمهوری کشور در مورد رویداد تروریستی  پنجشنبه در ناحیه نهم شهر کابل، گفت: طالبان با بی شرمی و گستاخی کامل، مسوولیت این تراژیدی را به عهده گرفتند. پیام من برای ملت همیشه پیام صلح بوده است، اما پیام طالبان همواره انتحار، انفجار و وحشت است.
رییس جمهوری تصریح کرد: نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی ما، در برابر چنین جنایت طالبان از مردم، ارزش های ملی و وطنی، به بهای خون شان دفاع می کنند و به شمول طالبان، به هیچ گروه جنایتکار اجازه نخواهند داد که به سرنوشت مردم ما حاکم شوند.# جاوید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا