جهان

شرط سه گانه مجلس نمایندگان آمریکا برای کمک مالی به پاکستان

واشنگتن – ایرنا –باختر-31 ثور
مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه کمک مالی 450 میلیون دالربه بخش نظامی پاکستان مخالفت می ورزد و شرط سه گانه ای را برای تجدید نظر در مخالفت خود با پرداخت این کمک مالی به اسلام آباد تعیین کرده است.
277 نفر از اعضای مجلس نمایندگان امریکا با اختصاص 450 میلیون دالر از بودجه سال مالی آینده آمریکا به پاکستان مخالفت کرده اند و تعداد موافق 147 نفر است.
نمایندگان در مرحله اول می خواهند که پاکستان اقدامات شدیدتر علیه گروه موسوم به 'شبکه حقانی' در خاک این کشور انجام دهد. آنها معتقدند که شبکه حقانی یک تهدید بسیار جدی علیه نیروهای آمریکایی در خاک افغانستان است و پاکستان اگر بخواهد، می تواند به آسانی این شبکه را تحت فشار قرار داده و آن را از میان بردارد.
اعضای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا می گویند که شبکه حقانی از منطقه وزیرستان شمالی در شمال غرب پاکستان به عنوان یک پناهگاه امن استفاده می کنند و پاکستان باید با افغانستان همکاری کند و مانع از تحرکات تروریستی شبکه حقانی در خاک افغانستان شود.
خواسته دیگر نمایندگان آمریکا از پاکستان، این است که اسلام آباد باید تضمین بدهد که هیچ بخش از کمک های مالی و تجهیزاتی دریافتی از آمریکا را صرف تحت فشار قرار دادن گروه های اقلیت در پاکستان نمی کند.
شرط سوم مجلس نمایندگان هم آزادی فردی به نام 'شکیل آفریدی' از زندان است. شکیل آفریدی یک داکتر پاکستانی است که به جرم جاسوسی برای آمریکا در عملیات پیدا کردن محل اسامه بن لادن در سال 2011، از سوی پاکستان محکوم به 30 سال حبس شده .اعضای کنگره آمریکا از شکیل آفریدی به عنوان یک قهرمان بین المللی نام برده اند.
پاکستان موضوع شکیل آفریدی را یک موضوع کاملا داخلی می داند و نظر مقامات آمریکایی را دخالت در امور داخلی پاکستان و نقض حاکمیت ملی این کشور می دانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا