جامعه

امامان مساجد ، ایام ماه مبارک رمضان را با عبادت ، دعا ، تلاوت قرآنکریم ، دادن صدقه واصلاح خود و جامعه سپری کنید.

کابل باختر5 سرطان 
امامان مساجد مرکز و ولایات  امروز قبل ازخطبه های نماز جمعه ازمردم خواستند که ایام ماه مبارک رمضان را با عبادت ، دعا ، تلاوت قرآنکریم ، دادن صدقه، واصلاح خود و جامعه  سپری نمایند، آنان همچنان پیرامون فضایل روزه و ماه مبارک رمضان به ویژه دهه نخست آن در پرتو آیات و احادیث نبوی صحبت کردند.
علمای دین خاطرنشان ساختند که مسلمانان باید همیشه مطابق به احکام و ارزش های  دین مبین اسلام با انجام دادن اعمال نیک ، ازکارهای بد، مشاجرات و اختلافات اجتناب ورزیده  و ترحم ، تعاون ، شفقت ، صبر وعفو را پیشه نمایند .
امامان از تمام مخالفین مسلح تقاضاکردند که  به احترام ماه رمضان و به عظمت این ماه مبارک  از جنگ ، خونریزی و کشتار مردم مسلمان وبی دفاع و هرگونه خشونت  علیه مردم اجتناب ورزند.
آنان تاکید کردند که بهترین مسلمانان  کسانی اند که اوامرخداوند ج را بجا کنند و خیرشان  برای دیگران برسد .
عالمان دین از تجار ملی و ثروتمندان  کشور خواستند   تاهمیشه بخصوص در ماه مبارک رمضان با دادن خیرات و زکات ،  فقراء ، نیازمندان  و مستمندان  را کمک کنند.
همینگونه علمای دین از تمام  دکانداران و پیشه وران تقاضا کردند که به احترام ماه مبارک رمضان از احتکار و گران فروشی جداً اجتناب ورزند و به مفاد کمتر قناعت کرده  و اجردنیا و اخرت را کمایی نمایند . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا