اخبارفرهنگTOP

شست هماهنگی میان رسانه‌های فعال در پروان برگزار کرد

چاریکار، ۲۹ ثور، باختر
ریاست اطلاعات و فرهنگ پروان، نشستی را به منظور ایجاد هماهنگی میان مسوولان و رسانه‌ها در آن ولایت، برگزار کرده است.
این نشست که در مقر ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت برگزار شد، در آن شماری از مسوولان رسانه‌ها، خبرنگاران و نمایندگان ادارات مقام ولایت، امربالمعروف، استخبارات و قوماندانی امنیه آنولایت اشتراک داشتند.
رحمت الله رحیمی، آمر اطلاعات، ریاست اطلاعات و فرهنگ، ولایت پروان ضمن حمایت و همکاری رسانه ها با ریاست اطلاعات و فرهنگ آنولایت گفت: «هدف از تدویر این نشست ایجاد هماهنگی بیشتر میان رسانه‌ها و حکومت، بهبود وضعیت اطلاع رسانی، معرفی اهداف واعضای کمیته‌ی رسیدگی به تخلفات رسانه‌یی، تطبیق شریعت اسلامی و تحقق اصول امارت اسلامی افغانستان می باشد.
رحیمی افزود: ریاست اطلاعات وفرهنگ بر علاوه نشست ها، کمیته‌ی رسیدگی به تخلفات رسانه‌ یی را نیز به تاسی از هدایت معینیت امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ قبلا ایجاد کرده و برای بهبود کار رسانه یی، جلوگیری از تحلفات رسانه یی، توجه به منافع عامه، استحکام نظام و آگاهی اذهان عامه فعالیت می کند.
او نقش و مسوولیت رسانه‌ها را در جامعه مهم خواند و بر ایجاد هماهنگی بیشتر و نشرات قانونی از سوی رسانه ها تاکید کرد.
آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ پروان هم‌چنان گفت که فعالیت رسانه‌ها باید مطابق اصول امارت اسلامی و برابر با شریعت باشد، رسانه‌ها در تمدید جواز فعالیت شان توجه جدی و سریع کنند، جامعه رسانه‌یی از طریق برنامه‌های نشراتی خویش در بازتاپ دست‌آوردهای امارت اسلامی توجه جدی کنند.
سید حکمت الله شمیم، مسوول دفتر مطبوعات مقام ولایت در رابطه به پلان‌ها و برنامه‌های اداره‌ی محلی پروان اشاره کرد، گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا برای شهروندان این ولایت در همه بخش‌ها سهولت‌ها فراهم شود، رسانه‌ها هستند که در این راستا همکاری کرده تا با نشرات قانونمند شان حامی نظام اسلامی و بازتاب دهنده‌ی دست‌آوردهای حکومت شوند.
مولوی محمد صدیق صدیق، آمر سمع و شکایات ریاست امربالمعروف، طی صحبتی گفت: رسانه‌ها در جامعه نقش برازنده و مهمی داشته و مسوولان آن توجه کنند تا مطالبی را نشر کنند که با شریعت و نظام اسلامی برابر باشد.
فضل الرحیم مسکینیار، مسوول دفتر مطبوعات قوماندانی امنیه پروان، گفت: تدویر نشست‌های هماهنگی و ایجاد کمیته‌ی رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای وضع محدودیت و سانسور بالای رسانه‌ها نبوده بلکه زمینه ساز همکاری و حمایت است که با رسانه‌ها صورت می‌گیرد.
وی به جامعه‌ی رسانه‌ای پروان اطمینان داد که قوماندانی امنیه پروان همکار رسانه‌ها بوده و متعهد بر شریک سازی اطلاعات به آنان است.
همچنان در این نشست، نماینده‌گان رسانه‌ها ضمن آنکه از راه اندازی این نشست ابراز خرسندی کردند، گفتند متعهد به فعالیت و نشرات قانونمند هستند و اطمینان دادند که رسانه‌ها همیشه همکار نظام بوده و مطابق پالیسی واصول آن فعالیت می‌کند.
این نماینده‌گان از چگونگی پیشرفت تمدید جواز فعالیت رسانه‌‌ی شان معلومات دادند و گفتند که در این راستا توجه جدی می‌کنند.
آنان هم‌چنان از ایجاد کمیته‌ی رسیدگی به تخلفات رسانه‌ای استقبال کرده و وعده همکاری سپردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا