گزارش ها

پاکستان تلاش دارد خود را از زیرفشار های بین المللی نجات دهد

کابل 11 جدی / باختر
وزیردفاع پاکستان درتازه ترین اظهارات خود گفته است که اسلام آباد نمیتواند به خاطر افغانستان درخاک این کشور جنگ به راه اندازد و این مسله که گویا مراکز امن گروه های هراس افگنان درخاک پاکستان وجود دارند دوراز حقیقت  است .
این درحالیست که وزیردفاع پاکستان چندی قبل در اظهاراتی اعلام کرد که کشورش آماده همکاری با افغانستان برای بازگرداندن صلح و ثبات در این کشور است.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد : خرم دستگیروزیردفاع پاکستان دراین اظهاراتش تاکید کرده است که ماباصراحت به امریکا گفته ایم که نباید درخاک پاکستان با تروریزم  مبارزه کند بلکه برای مبارزه  با تروریزم درافغانستان تلاش کند  زیرا اسلام آباد تمام  تروریست ها را درخاک این کشور نابود کره است .
وی افزوده است که بخش بزرگی از خاک افغانستان دراختیار دولت این کشور نیست درنتیجه  دولت کابل نیز به مبارزه با تروریزم درخاک این کشور تمرکز کند.
اوهمچنان افزوده است که ما خواستار برقراری  ثبات وامنیت درافغانستان هستیم  واگر مقامات افغانستان درباره مراکز امن تروریستی درخاک پاکستان اطلاع دارند با ما درنابودی ان همکاری کنند .
اظهارات تازه وزیردفاع پاکستان  درحالی بیان میشود که  ازیکسوادعا مکند که ما بخاطرافغانستان نمی توانیم جنگ را درپاکستان راه اندازی کنیم وباکسی درگیرشویم زیرا سازمان های تروریستی دراین کشور سر کوب گریده است واز سوی دیگراز دولت افغانستان می خواهد تا با ارائه  معلومات  از مراکز امن هراس افگنان درخاک این کشور برای ثبات وامنیت افغانستان اقدام کند یعنی اظهارات که کاملا درتناقص است .
در حالیکه پیش از این نیز اسلام‌آباد در واکنش به درخواست افغانستان برای هدف قرار دادن مراکز مخالفان مسلح دولت در خاک کشورش گفته بود که پاکستان اجازه نمی‌دهد جنگ افغانستان به این کشور کشیده شود.
قبل براین نیزسخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرده بود آنها حصار مرزی در خط دیورند با افغانستان را می‌سازند و کاری بیش از این برای مبارزه تروریسم نمی‌توانند انجام دهند.
این درحالیست که وزارت امور  خارجه کشور  چندی قبل  فهرست 32 مرکز آموزشی شبکه های حقانی و طالبان را به پاکستان داده بود.
درخبرنامه وزارت امور خارجه کشور درمورد آمده بود که 32 مرکز آموزشی شبکه حقانی و طالبان در پاکستان فعالیت دارند که از آنجا برنامه های تروریستی بالای افغانستان طرح می شود وا ز آن کشور خواسته شده که علیه این مراکز اقدامات جدی را انجام بدهد.
در حالی‌ که حکومت افغانستان باربارگفته است   در حال حاضر ۲۰ گروه مختلف تروریستی داخلی و خارجی در کشور فعالیت دارند که زمینۀ فعالیت تمام این گروه‌های تروریستی را طالبان  درهمکاری با طالبان پاکستانی سازمان ها ی استخباراتی منطقه  ازجمله سازمان استخبارات پاکستان مساعد کرده‌اند.
مداخله پاکستان درامورافغانستان نه تنها از جانب دولت این کشورمورد انتقاد قرارداردبلکه درحال حاضرازسوی جامعه جهانی بخصوص امریکا ، اسلام آباد حامی گروه های هراس افگن درافغانستان ومنطقه معرفی شده است.
پاکستان بعدازاعلام استراتیژی جدی امریکا درقبال افغانستان وکشور های جنوب اسیا زیرفشارشدید قرارگرفته است وتلاش دارد با چنین اظهارا ت های بی اساس خودرا از زیرفشار های بین المللی نجات دهد درحالیکه سیاست های دوگانه اسلام آباد  برای جهانیان برملا شده است . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا