صحت

درمان پیری کشف شد

لندان – صدای روسیه – باختر- 22 ثور
حقیقت افسانه های برخی ملت های جهان در باره معجزه خون انسان جوان توسط دانشمندان ثابت شد.
در گذشته افسانه هایی گفته می شد که گویا با خوابیدن در طشت  پر از خون تازه و یا نوشیدن یک گیلاس خون نوزاد می تواند جوانی را احیا نمود.
به نوشته روزنامه بریتانیایی "دیلی تیلگراف " در حال حاضر حقیقت تمامی این افسانه ها و داستان  ها توسط دانشمندان به اثبات رسیده است.
دانشمندان با انجام آزمایشات بر روی دو گروه مختلف نشان دادند که انتقال خون افراد جوان به افراد سالخورده می تواند جلو پیری آنها را گرفته و حتی بیماری فراموشی یا آلزایمر را نیز درمان کند. خون افراد جوان در حقیقت مغز را به اصطلاح چارچ  میکند و باعث بهبود حافظه و قدرت یادگیری می شود.
پرفیسور "دوگ ملتون" از اساتید دیپارتمنت "سلول های بنیادی و طب ترمیمی" پوهنتون هاروارد در این رابطه می گوید:
"این خبر می تواند به ما امید آینده سالم تری را مژده دهد. ما همواره در تعجب هستیم که چرا در جوانی ما هم قوی تریم و هم از لحاظ روانی بسیار انعطاف پذیرتر هستیم. این دو آزمایش به ما پاسخ سوال مورد نظر را نشان می دهد
خبرگزاری "انترفاکس" نیز گزارش می دهد که بر اساس داده های دریافتی از سوی دانشمندان، یک نوع پروتین  به نام اختصاری ( جی دی اف یک یک ) "GDF11 "  پاسخگوی فعالیت مغز و ماهیچه ها می باشد. این پروتین  به میزان فراوان در خون افراد جوان یافت می شود و به مرور زمان از میزان آن کاسته شده و به اتمام می رسد. سال گذشته گروهی از دانشمندان پوهنتون ها روارد با آزمایش بر روی موش ها مشخص کردند که تزریق پروتین  مذکور می تواند نارسایی های قلب را درمان کرده و آنرا جوانتر سازد.
نتایج آزمایشات جدیدی که امسال برگزار شده اند نشان داد که افزایش پروتین  های ( جی دی اف یک یک ) در خون موش های پیر، منجر به بهبود عملکرد تمامی اعضای بدن آن شده است.
دانشمندان تصمیم دارند در 2 الی 3 سال آتی، آزمایشات را به غیر از جوندگان، بر روی انسانها نیز بررسی کنند.
" داکتر "سائول ویلیدا" از پوهنحی طب  پوهنتون "ایالت دفورد امریکا " نیز با روبین هم عقیده است و به کمک همکارانش اقدام به انجام آزمایشات مشابهی نموده است.
در این آزمایشات به موش های 18 ماهه ، در طول 3 هفته، 8 مرتبه تزریق خون موش های 3 ماهه انجام داده شد. نتیجۀاین آزمایش نشان داد که توانایی یادگیری و فعالیت موش های سالخورده به طرز چشمگیری افزایش یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا