سیاست

وزیر امور داخله با سفیر فرانسه در مورد کمک های آن كشور با افغانستان صحبت نمود

 

كابل باختر 26 ميزان

لوی پاسوال غلام مجتبي پتنگ وزیرامور داخله ، در دیداری که امروز ، با سفیر فرانسه در کابل داشت، روی چگونگی کمک های آن کشور به نیروهای پولیس ملی افغانستان بحث نموده و ضمن قدرداني از کمک های فرانسه در گذشته، خواستار همکاری های بیشتر این کشور در آموزش نیروهای پولیس ملی کشور گردید.

به گزارش آژانس باختر، در اين ديدار، ایجاد یک مرکز آموزشی پولیس در شبرغان، بلند بردن ظرفیت پولیس نظم عامه و چگونگی کمکه های فرانسه در امر آموزش نیروهای پولیس و مسوولان زندان ها مطرح شد.

وزیر امور داخله ، همچنان اولویت های کاری ده گانه اش را در راستای توانمند سازی نیروها پولیس با وی در میان گذاشت و خواستار فراهم شدن زمنیه ی تحصیل افسران پولیس ملی کشور به درجه ی تحصیلی لیسانس و ماستری، در فرانسه گردید.

سفیر فرانسه در کابل، حمایت خویش را از عملی شدن اولویت  های ده گانه ی وزیر امور داخله اعلام کرد.

در پایان این دیدار، سفیر فرانسه در کابل، از وزیر امور داخله کشور دعوت کرد تا برای دیدار و صحبت با همتای فرانسوی اش به آن کشور سفر نماید كه از جانب وزير داخله پذيرفته شد. او از آموزگاران فرانسوی که در مرکز آموزشی میدان وردك نیروهای پولیس را آموزش می دهند، قدرداني کرد.

طبق يك خبر ديگر:  وزیر امور داخله ، امروز با رییس عمومی سازمان مبارزه با مواد مخدر ایالات  متحده امریکا و سفیر این کشور در بخش عدلی دیدار نموده و در مورد چگونگی مبارزه با مواد مخدر و بازداشت قاچاقبران، بحث کرد.

رییس سازمان مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده امریکا، از همکاری های همه جانبه  آن سازمان با معینیت مواد مخدر وزارت امور داخله افغانستان سخن گفت و تاکید کرد که سازمان مبارزه با مواد مخدر امریکا نیروهای پولیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان را در بخش های گوناگون به ویژه در آموزش همکاری می کند.

 وزیر امور داخله نیز، ضمن بر شمردن دست آورد های معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، خواستار تداوم و گسترش همکاری های سازمان مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده امریکا با آن معینیت شد و تاکید کرد که شورشیان طالب از فروش و قاچاق مواد مخدر وجوه مالی خود را به دست می آورند و مبارزه جدی با مواد مخدر به نابودی منابع مالی شورشیان می انجامد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا